Átlagosan 174 dollár, nagyjából 40 ezer forint értéke van egy márka számára egy facebookos felhasználónak - derül ki a közösségi médiás marketinggel foglalkozó Syncapse elemzéséből. Jó hír, hogy két év alatt alaposan felment az árunk.
2010-ben mértnél 28 százalékkal nagyobb, 174 dolláros értéket képvisel egy márka számára egy facebookos rajongó - írja a Syncapse adataira hivatkozva a Mashable. A tanulmányban a cég kettéválasztva mérte egy-egy márka rajongóit és azokat, akik nem lájkolták az adott oldalt a Facebookon, majd egy kétezer fős amerikai mintán megvizsgálta többek között azt, hogy melyik csoport tagjai mennyit költenek az adott márkára, elemezte a márkahűségüket, illetve azt, hogy mennyire ajánlanák az adott márkát másoknak.
Vállalatokra lebontva a Zara rajongói 405 dollárt érnek, a H&M-esek 306 dollárt, a McDonald's egy-egy fanje 183 dollárt, míg az Adidasnál 75, a Coca-colánál pedig 70 dolláros ez az érték.
A SocialCode 2011-ben teljesen más eredményre jutott, ők akkor azt állították, hogy 10 dollárt ér egy facebookos rajongó.