Négy kontinens 45 országának 444 ötlete érkezett a Telekom Innovációs Versenyre. A cég szakértői a nyertes koncepciót termékké vagy prototípussá fejlesztik, amihez 500 ezer euró értékben biztosítanak erőforrásokat.
A globális versenynek köszönhetően a Deutsche Telekomnak csapatokat, egyetemi hallgatókat és magánszemélyeket is sikerült mozgósítania, de saját és leányvállalatainak dolgozóit is eredményesen vonta be a versenybe. Megmozgatta olyan országok vállalkozó elméit is, mint Kongó, Malajzia, Izrael, Etiópia, Dél Afrika, Irán, Tajvan, Pakisztán és Svédország, sok más ország mellett. Magyarországról 60 ötletet küldtek be.
Több mint 340 külsős pályázat érkezett és mintegy 100 ötletet nyújtottak be a Telekom dolgozói. Minden harmadik ötlet a Kommunikációs szolgáltatások alkategóriában érkezett, a fennmaradó 60% a Digitális otthon, Energia, Virtuális Platform és a Felhő alapú szolgáltatások területén kíván újításokat hozni.
Az ötlet továbbfejlesztéséhez a vállalat 500 ezer euró értékben biztosít erőforrásokat, beleértve a hardvert és szoftvert, hozzáférést a Telekom infrastruktúrájához, valamint a globális értékesítési és marketing csatornák használatát. A termék üzleti tervének elkészítéséhez tanácsadók nyújtanak majd segítséget. A verseny második és harmadik helyezettje is értékes díjakat nyer.