Mobilszolgáltatók: szórványosan akadozik a szolgáltatás
A rendkívüli időjárás miatt Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében, Hajdú-Bihar megyében és Dél-Dunántúlon szórványosan akadozik a szolgáltatás.
A tegnap este óta tartó rendkívüli havazás, de legfőképpen az áramszolgáltatás kimaradása okoz gondot a térségben. A bázisállomásokat áramkimaradás esetén saját tartalék akkumulátoraik látják el árammal, de ezek kapacitása is véges - közölte a Telenor Facebook-oldalál.
A Telenor szakemberei a lehetőségekhez mérten járják az érintett területet és aggregátorokkal biztosítják az áramellátást, amíg a térségi áramszolgáltató (a vis major helyzet miatt) ezt nem tudja biztosítani. Mint írják, sajnos vannak olyan bázisállomások, amelyek nem megközelíthetőek vagy hatóságilag elzárt területen vannak, ezek forgalmát a környező állomások veszik át az érintett időszakban.
Vodafone-nál a kialakult áramszünetek csütörtök kora estétől szakaszos szolgáltatáskiesést okoznak Borsod-Abaúj-Zemplén megye déli, délkeleti részén, Hajdú-Bihar észak és északkeleti területein, valamint Szabolcs-Szatmár-Bereg egyes részein - közölte a szolgáltató. A hang- és a mobilinternet szolgáltatásban egyaránt kiesést észlelhetnek a három megye egyes városaiban, így Nyíregyháza, Kisvárda, Sátoraljaújhely, Szerencs, Tokaj, Sárospatak egyes részein is. A helyreállítást nehezíti, hogy a havazás miatt egyes bázisállomások szinte megközelíthetetlenek.
A Vodafone közölte azt is, a szokatlan márciusi időjárás miatt elakadt vagy vészhelyzetbe került ügyfeleit kívánja segíteni azzal, hogy a vészhelyzet során lebonyolított hívások költségeit jóváírja.
A Magyar Telekom vezetékes és mobil szolgáltatásában is okoznak kiesést az áramszünetek Borsod-Abaúj-Zemplén, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Hajdú-Bihar megyében, de péntek délelőtt óta már fokozatosan javul a helyzet - közölte a társaság kommunikációs igazgatósága. A legnagyobb gond azokon a helyeken van, ahol hosszú ideje tart az áramkimaradás, a berendezések ugyanis csak rövid ideig képesek a saját áramforrásukról működni. A Magyar Telekom folyamatos kapcsolatot tart az áramszolgáltatókkal annak érdekében, hogy ahol visszaáll az áramszolgáltatás, ott azonnal működésbe helyezze a hálózati berendezéseit.