Tech hvg.hu 2013. március. 05. 09:10

Lara Croft, az emberibb szexszimbólum

Tizenhét év telt el az első Tomb Raider-epizód óta, a főszereplő Lara Croft pedig időközben a CD-re másolható nő szimbólumából egészen emberi karakterré nőtte ki magát.

Lord Richard Croft lányának úgy sikerült nagy karriert befutnia, hogy sem apja, sem ő maga nem létezik. A barna hajához és kifejezetten méretes – bár kissé pixeles – melleihez kezdetben jellegzetes zöld felsőt viselő virtuális karakterből mára jóval valószerűbb nő lett, és ahogy a Guardian cikkéből kiderül, nem csak grafikailag, hanem az érzelmi kidolgozottság szempontjából is.

Lara Croft történetéből 2001-ben készült film, és bár Angelina Jolie alighanem tökéletes választás volt a főszerepre, a sztori végül nem adta el a mozit, ami a költségvetését behozta, de sokkal több pénzt nem tett (vissza) a készítők zsebébe. A játék viszont töretlenül haladt előre.
Amikor Ron Rosenberg producer egy interjúban elejtette, hogy a játéksorozat Crossroads című részében Larát megerőszakolják majd, a gamer média és a játékosok felháborodással fogadták a bejelentést. A tavaly bemutatott trailerben azonban a szexuális támadás egy erőszakos tapogatózásban merült ki. Ehhez viszont a karakternek meg kellett ölnie támadóját. "Ez az első alkalom, hogy [az egyébként sokat lövöldöző] Larának ki kell oltania egy ember életét" – magyarázta a Guardiannek a jelenet fontosságát a játék vezető írója, Rhianna Pratchett. Az alkotókkal meg szerettük volna mutatni Lara reakcióit, miután megölt valakit.
A rajongók egy részének nem tetszik, hogy a mindig szexi, mindig határozott, mindig kemény hősnő érzelmi problémával viaskodik, nem szerettek volna szembesülni vele, hogy Lara Croft nem szuperhős. A játék készítői tisztában voltak vele, hogy lesznek ilyen reakciók, szándékosan alakították így a karaktert. De Pratchett szerint mindezekkel együtt Lara Croft továbbra is szexszimbólum. "De máshogyan az, és ez több színtiszta vizualitásnál. Nem túlszexualizált."