Eladóként és vásárlóként is sokat lehet megtakarítani a webáruházakkal - írja a PayU felmérésére hivatkozva a Privátbankár.hu. Mivel a a bolt tulajdonosának költségei minden szempontból - alkalmazottak bére, üzlet bérlés, árukészlet tárolása - alacsonyabb egy online bolt esetében, ezért a termékeket is olcsóbban tudják adni.
Az alacsonyabb kezdőtőke miatt érdemes a kiskereskedelemben tevékenykedő kkv-knak átgondolni, egy megbízható, igényes webshop kialakítását, vagy annak bérlését. Egy hagyományos bolt esetében a magasabb költségek kitermelése nehezebb, ezért fordulhat elő, hogy ugyanaz a termék a webshopban csak feleannyiba kerül, mint a boltban.
A fizetési lehetőségeket is érdemes naprakészen tartaniuk a netes boltoknak: a PayU felmérése szerint a vásárlóközönség akár felét is elveszíthetik azok a webshopok, amelyek nem vezetnek be bankkártyás, vagy más online fizetési lehetőséget A PayU szerint ha a vevő egy számára ismeretlen oldalra téved, és ott előre utalást kérnek tőle, akkor az esetek 80 százalékában inkább nem vásárol.