A címben szereplő állítás persze nem azt jelenti, hogy ezentúl nem kerül majd ki a Panasonictól valóban nagy, sőt ultra nagy felbontású televízió. Azonban a cég, legalábbis a Panasonic Europe elnök-vezérigazgatója szerint – immár nem ezt tartja a legfontosabbnak.
Míg egyfelől a felbontás növelése áll a tévégyártók érdeklődésének középpontjában, és sorra jönnek ki a 4K-s, sőt 4K-s OLED televíziók, addig Laurent Abadie, a Panasonic Europe elnök-vezérigazgatója nemrég azt nyilatkozta, a Panasonic inkább másfelől támad: a jövőben arra összpontosítanak, hogy készülékeik a lehető legjobb platformot nyújtsák a szórakozáshoz.
Azt azért ő sem tagadta, hogy az olyan új szabványok, mint például az UHD új lehetőségeket nyújtanak a tévézésben, azonban a véleménye szerint egy-egy márka sikere a jövőben azon fog múlni, hogy milyen tartalmak és hogyan érhetők majd el a készülékeken. S még azt is hozzátette mindehhez, hogy a tévének, ahogy ma ismerjük őket, immár vége, ugyanis elavult médiumról van szó.
Az elnök-vezérigazgató külön is felhívta a figyelmet a Panasonic televíziók egyik új szolgáltatására: a My Home Screen a készülékbe épített vagy hozzá csatlakoztatott kamerát, illetve arcfelismerést használva érzékeli, ki ül a tévé elé, és automatikusan a neki megfelelő személyes profilt (műsorokat, csatornákat, weboldalakat) jeleníti meg. (Lásd még lenti videónkat.)
A fogyasztó számára ma már az interaktivitás a legfontosabb – mondta az elnök-vezérigazgató -, hozzátéve, hogy mára eljutottak oda, hogy nem a felbontás a legfontosabb dolog egy televíziónál.
Kérdés persze, hogy mit szólnak mindehhez azok a vetélytársak, akik éppen az egyre nagyobb felbontás ígéretével próbálják megnyerni maguknak a fogyasztókat.