Egyre többen látogatják a legnagyobb közösségi oldalt, no meg a plasztikai sebészeket. Vannak, akik szerint e két tény nem független egymástól.
Nem meglepő, hogy sokan elégedetlenek kinézetükkel, s ez függetlenül attól, ki, hova született. Az amerikai plasztikai sebészek is drámai növekedést tapasztaltak az elmúlt 15 évben a plasztikai műtétek számának növekedésében: csak az Egyesült Államokban 9,2 millió szépészeti beavatkozást hajtottak végre 2011-ben. De vajon összefügg mindez a közösségi site-ok látogatói számának robbanásszerű növekedésével?
Nos, a Yahoo!Health szerint igen, ugyanis – állítják – a Facebook, no meg többi közösségi oldal és szolgáltzatás hajtja az embereket a sebészkés alá. Ahogy az egyik New York-iplasztikai sebész megjegyezte, páciensei elmondták, hogy amíg a tükörbe néznek, semmi baj, azonban a közösségi oldalakon hirtelen úgy látják magukat, ahogy a világ is kátja őket – s ez a kép már nem olyan hízelgő, ráadásul ilyenkor a Photoshop sem segít. Nem jobb a helyzet a videochateknél sem, különösen, hogy egyre jobbak a gépek webkamerái és a monitorok felbontása – fájó szembesülni az apró és kevésbé apró mimikai ráncokkal. Másokat jóval vonzóbbaknak látnak, s ez a „közösségi média vezérelte hiúság” vezet a sebészkéshez. Megéri?