Többet fizetünk az Apple-alkalmazásokért
A minap adtuk hírül, hogy elérte a 15 milliárdot az AppStore-ban a letöltések száma, de nem csak ez a tény ad okot az...
A minap adtuk hírül, hogy elérte a 15 milliárdot az AppStore-ban a letöltések száma, de nem csak ez a tény ad okot az Apple-nak arra, hogy dörzsölje a tenyerét.
Lássuk a további kedvező tényeket!
Míg egy átlagos iOS-eszköz tulajdonos 2010-ben 51 alkalmazást töltött le, addig ez a szám ebben az évben várhatóan 83 lesz, azaz 61%-os növekedést jósolnak a piackutatók. Mindez arra is utal, hogy a felhasználók egyre inkább kihasználják okostelefonjuk/táblagépük azon képességét, hogy valójában ki-ki a saját kedve szerint alakíthatja tudásukat.
Az is örömre adhat okot, legalábbis az Apple számára, hogy egyre többet költenek a felhasználók az AppStore-ban, egyre több fizetős alkalmazás talál gazdára. Ennek velószínűleg az lehet az oka, hogy a kezdeti ódzkodás után az okostelefonok/táblagépek tulajdonosai rájöttek, hogy a fizetős alkalmazások tényleg olyanok, amelyekre érdemes áldozni.
Ott van azután a nagy vetélytárs, a Google, illetve az Android Market. Az AppStore-ban jelenleg több mint 425 ezer alkalmazás található, szemben az Android Market 200 ezer alkalmazásával. Májusban az Android Marketből letöltött alkalmazások száma elére a 4,5 milliárdot, az AppStore azonban, mint említettük, ennek több mint a háromszorosát produkálta júliusban.
Tény, hogy az AppStore-ból származó bevétel csupán 1 %-át adja az Apple teljes bevételének, azonban azt is látni kell, hogy AppStore nélkül nem tudnának olyan imponáló iPhone/iPad-eladásokat produkálni, mint ahogy most teszik.