Ezzel a Steam megkapta a megtisztelő: “minden idők legtöbb regisztrált felhasználójával rendelkező online...
Ezzel a Steam megkapta a megtisztelő: “minden idők legtöbb regisztrált felhasználójával rendelkező online játéküzlet” hangzatos címet. De mi köze mindennek az Oxford szótárhoz?
Amikor hat évvel ezelőtt Gabe Newell, a Valve Software alapítója, a klasszikus Half Life alkotója és fejlesztője megálmodta a „gőzgép” fantázianévre hallgató játék-közösségi oldalt, mindenki csak legyintett: „Ez tuti bukás lesz – játékokat a boltban veszünk, nem a neten…”. Ám hogy mennyire nem volt igazuk, azt a Gog.com, a Gamersgate, és az azóta hatalmas üzletté vált Steam is bizonyította.
Newell megosztott pár érdekes adatot a harmincmilliomodik felhasználó regisztrálása kapcsán. Eszerint a Steam jelenleg a világ legnagyobb, PC-s játékosokat tömörítő közösségi oldala (az XBOX Live valószínűleg nagyobb hálózat, de az konzol…).
Ezerkétszáz játékot lehet megvásárolni, letölteni a gőzgépen keresztül, ezek száma átlagosan hetente 2-3 újabb játékkal növekszik. Az online videojáték értékesítési piacnak a Valve hetven százalékát birtokolja. Átlagosan egy-három millió felhasználó van egy időben bejelentkezve, ezekből átlagosan kétszázezer valamilyen online játékban tartózkodik, ahová bármikor becsatlakozhatunk (kevés az esély tehát, hogy nem találunk partnert egy kis lövöldözéshez).
A felmérések szerint, a felhasználók által leginkább kedvelt funkció, a voice-chat és a steam-cloud. Utóbbi arra szolgál, hogy játék-mentéseink az éppen használt számítógéptől függetlenül bárhonnan elérhetők legyenek. A leggyakrabban játszott játékok a Counter Strike, a Team Fortress és a klasszikus Left4Dead sorozat.
A Steam jelenlegi sávszélessége 400 Gps, Gabe elmondása szerint ekkora sebességgel pontosan 92.6 alkalommal lehet letölteni a teljes Oxford Dictionary-t, másodpercenként.
A Steam felhasználótábora (és valószínűleg bevétele) 178%-al növekszik évente! Nos. meglátjuk. A gőzgépnek azért már a sarkában vannak a „nagyok”, például a Battle.net. Nem elég hogy az összes World Of Warcraft (kb. tizenkétmillió) felhasználó ott van, a Starcaft II, és a nemsokára érkező Diablo III is a Battle-net-en keresztül lesz értékesítve, szóval a Steam nem ülhet nyugodtan a babérjain. Persze egy gőzgépnek nincsenek babérjai… A képzavarért pedig én kérek elnézést.