A Twitterrel foglalkozó cikkekből, elemzésekből, tanulmányokból ugyan óriási a felhozatal, de többségük inkább...
A Twitterrel foglalkozó cikkekből, elemzésekből, tanulmányokból ugyan óriási a felhozatal, de többségük inkább propagandaanyag, önfényezés, ingyenes csalinak szánt "infotermék". Ezért is öröm, hogy most a HP kutatócége, a rendkívül alapos anyagairól ismert HP Labs jelentetett meg egy komoly Twitter-elemzést.
A tudományos alaposság hátránya, hogy Influence and Passivity in Social Media nem afféle mesélős, esettanulmányokat ismertető, közösségimédia-szakértőket megszólaltató anyag, hanem egy 22 millió tweet feldolgozásán alapuló, vagyis kissé száraz, de tanulságos dolgozat. Megállapíthatjuk, hogy az úgynevezett IP Algoritmuson alapuló elemzés és a korábban megismert szakértői vélemények erősen eltérnek egymástól.
A cikk folytatását a HVG Médiablogján olvashatják el >>>