Tech hvg.hu 2010. július. 08. 15:27

A régi piacokon már nem trendi a Facebook

A Facebook egyre több aktív felhasználót veszít Kanadában és Nagy-Britanniában, az egyesült államokbeli számok is csökkenni kezdtek. Nem tudni, ez véletlen, természetes folyamat vagy az adatvédelmi botrányok következménye-e. 150 országban még gyarapszik a Facebook-felhasználók száma.

Az amerikaiak jó negyven százaléka Facebook-felhasználó a Facebakers Facebook-statisztikákra specializálódott statisztikai adatszolgáltató szerint. Júniusban azonban néhány korcsoportban csökkent a felhasználók száma az USA-ban – ezt a Facebakers mellett az Inside Facebook is tanúsítja, amely szintén a Facebook-felhasználók adataira specializálódott. (E cégek adatai alapján ad ajánlatot a Facebook, ha valaki reklámozni szeretne a közösségi oldalon.)

Az Inside Facebook szerint több százezernyi aktív felhasználót veszített a Facebook júniusban a 18 és 44 év közötti korosztályban. Ez a több mint 125 milliós amerikai Facebook-felhasználói tömegben nem tűnik soknak. Ugyanakkor a bővülés jelentősen  lassult: júniusban ugyanis összesen mintegy 320 000 új aktív felhasználót regisztráltak, míg májusban ez a szám még 7,8 millió volt.

Nyilván nagy szerepe volt ebben az adatbázis-kezelési gyakorlattal kapcsolatos visszásságoknak és az új funkciókat szapuló kommentároknak.  Az  Inside Facebook statisztikusai óvatosak a számokkal: néhány korcsoportban az adatvédelmi botrány lehet a jelenség mögött, de valami más is történhetett, mert még soha ilyen nagy arányú csökkenést nem regisztráltak azelőtt. 

Kisebb veszteségek Kanadában és Nagy-Britanniában

Az is feltűnő – mutat rá a Spiegel Online -, hogy azokban az országokban, ahol nagy a Facebook-penetráció, júniusban hasonló tendencia látható. Nagy-Britanniában 43 százalékos penetráció mellett a felhasználók 2,2 százalékát veszítették el, Kanadában 46 százalékos lefedettség mellé 3,3 százalékos aktív felhasználói veszteség érte a közösséig oldalt.

Az újabb piacokon a 187 ország közül, ahol jelen van, 35-ben veszített aktív felhasználókat az oldal, de több helyszínen növekedést regisztráltak – így Franciaországban (lefedettség: 30%), Thaiföldön (6,2%), Lengyelországban (7,2%) vagy Equadorban (9,2%).  Ennek valószínűleg a Facebook nemzetközi bővülési terve áll a hátterében: májusban a cég 45 országban 50 mobilszolgáltatóval kötött megállapodást, miszerint a tagok a mobiltelefonos letöltési sebességre optimalizált 0.facebook.com oldalhoz mobilinternet-díj nélkül hozzáférhetnek  többek között Dániában, Bolíviában, Törökországban, Indiában, Ugandában, Sri Lankán és nálunk is. (Azt fontos tudni, hogy ha a felhasználó  elhagyja a 0.facebook.com oldalt például mert egy képet szeretne letölteni, a díjcsomagja szerinti adatforgalmi díjak lépnek életbe.)
Hirdetés