Nagyjából két hónapja szivárog (szivárogtatják), hogy megújul, korszerűsödik a Digg.com. Néhányan nyilván felfigyeltek a hírre, de messze nem okozott akkora felhajtást, mint a Facebook llegapróbb módosítása.
A Digg.com a közösségi média előző hullámának, a Twitter előtti időknek volt az egyik sztárja, mára alaposan eljárt felette az idő.
Kár, mert az alapötlet jó. Bárki bedobhat egy hírt (linket), a felhasználók pedig szavazhatnak annak értékéről. Tiszta demokrácia. Nem a szerkesztő, hanem a "tömegek bölcsessége" dönti el, mi a fontos és mi nem.
Az elmélet mutatós, a gyakorlat azonban lényegesen bonyolultabb. A Digg.com kezdeti sztárolása (hájpolása) után - ez 2007. körül tetőzött - egyre többen kezdtek arról beszélni, hogy a Digg-modell csak látszólagos demokrácia, valóban a "diggerek" egy szűk köre határozza meg, kik kerülnek a címlapra (vagyis kiknek szállít a Digg.com rengeteg látogatót). Az is kiderült, hogy a Digg.com nagyon sérülékeny, különböző érdekek szerint könnyen manipulálható.
A Digg.com-nak egyetlen lehetséges lépése maradt, amit most láthatólag meg is tesznek: a fészbukosodás... Kíváncsi a részletekre? Olvassa el a médiablogban!