Több tízezren csatlakoztak ahhoz a Facebook-csoporthoz, mely szerint nem az augusztus huszadikai tűzijátékra kellene százmilliókat költeni, hanem a pénzt az árvízkárosultak megsegítésére csoportosítsák át.
Óráról órára növekszik a „Mondjunk le az aug. 20-i tűzijáték élményéről az árvízkárosultak javára!!!” címmel létrehozott Facebook-csoport tagjainak száma.
Szerda reggel 64 000, délben 72 000, délutánra már több mint nyolcvanezer tagot számlált a csoport, melynek tagjai szerint az augusztus huszadikai tűzijáték csak "cirkusz", és a pénzt sokkal értelmesebb lenne "kenyérre" költeni – konkrétan az árvízkárosultak javára.
Megfontolja a kormány azt a kezdeményezést, amely a napokban indult a Facebook közösségi portálon, és arra szólít fel, hogy "mondjunk le az augusztus 20-i tűzijáték élményéről az árvízkárosultak javára".
A neten szokatlan egyetértésben kommentelnek az emberek: „Azokon az embereken kell segíteni, akik szinte mindenüket elvesztették, nem kell tűzijáték!!!!!!!”, „Amúgy is nagy gödörben az ország, felesleges rázni a rongyot”, „…A budapestiek meg kimehetnek este 9-kor a Duna partjára egy szál gyertyával. Szerintem lenne olyan látványosság, mint a hangos durranás!” illetve „Azt tartom szégyenletesnek, hogy tegnap óta közel már 65 ezren vagyunk, akik ugyanúgy gondolkozunk! Abszolút semmi kivetnivaló nincs a kezdeményezésünkben, egyértelmű és világos, hogy mit szeretnénk, nemes célt szolgál! A politikusok, állami vezetők viszont még egyszer sem reagáltak rá hivatalosan, semmilyen hivatalos álláspontot nem tettek közzé! Nem kéne lapítani ilyenkor, ugye Tisztelt Ház!?”
A tűzijáték tavaly 239 millió forintba került, 2008-ban pedig 290 millióba.
2000-ben, az első Orbán-kormány idején – akkor 150 millió forintért, ami az 1999-es költségvetés több mint duplája volt – hamburger alakú tűzijátékokat lehetett látni az égen augusztus 20-án, illetve az egyik sörmárka címkéjét díszítő vörös csillagos tűzijáték borzolta az idegeket.