A közösségi portálok népszerű bloggerei nem a mondanivalójuk fontosságával, hanem bejegyzéseik gyakori frissítésével kerülnek az online figyelem középpontjába - derül ki egy friss felmérésből.
A Twitter és a Facebook felhasználói közül azokat követik többen, akik rendszeresen frissítik bejegyzéseiket. A mondanivaló fontosságának vagy az üzenet hangvételének szinte alig van hatása a blogok olvasottságára - adta hírül a The Daily Telegraph online kiadása.
Susan Jamison-Powell, a Sheffield Hallam Egyetem diákja a Brit Pszichológiai Társaság éves konferenciáján számolt be kutatási eredményéről. A felmérésben a Livejournal.com felhasználói közül 75-en vettek részt, akiket blogolási szokásaikról, a feltöltött anyagok mennyiségéről, gyakoriságáról, illetve ezek tartalmáról kérdeztek. Az eredmény szerint a blogolókat az aktivitásuk, és nem az üzenetek hangvétele szerint rangsorolják az online közösségek.
A felhasználók közösségi portálokon jegyzett baráti köre a feltöltött tartalommal egyenes arányban növekedett. "A szavak számában mért legtöbb üzenet küldőjét követték a legtöbben az online közösségekben" - hangsúlyozta Jamison-Powell.
A 2006 nyarán alapított Twitter mikroblog-szolgáltatáson idén februárban lépték át a napi 50 millió, azaz a másodpercenkénti 600 elküldött üzenetet. Becslések szerint a Twitteren megjelent üzenetek csaknem fele semmitmondó fecsegés. A mikroblog-szolgáltatás üzemeltetői azonban továbbra sem közölnek pontos adatokat a csevegők számáról, illetve arról, hogy a statisztikákban szereplő üzenetek közül mennyi lehet a valódi információt hordozó bejegyzés.