Twitterezők: ön melyikbe tartozik a 8 típusból?
Ön a személyiség, az észosztó, a brand őre, az ügyfélszolgálatos, a publikáló, a kéretlen reklámozó, a válaszoló vagy a kíváncsi?
Tudjuk, hogy nem nyolcféle ember van a világon, de figyeljük a trendeket.
A személyiség
Ebbe a típusba tartoznak a hírességek, illetve a különböző brandeket építő véleményvezérek, politikusok. Perez Hilton, Oprah Winfrey, a Google vagy az Apple juthat hirtelen az eszünkbe. Mindegyikük twitterezik, méghozzá jól megkülönböztethető stílusban. Lehet szó arról, hogy az illető éppen a fogorvosi rendelőben ül, vagy bejelenti, hogy egymilliárd dolláros jövedelemre tett szert az elmúlt három percben. Az emberek különböző okokból követik ezeket a bejegyzéseket, leginkább azért, mert úgy érzik, az üzenet személyesebb, közvetlenül hozzájuk szól.
Az észosztó
A szakértőt azért fizetik, hogy rákeressen és megválaszolja a szolgáltatással, termékkel kapcsolatos kérdéseket. Klónja az észosztó, aki önszorgalomból adja meg a végső választ bármire, amiről azt hiszi, ő az illetékes.
A brand őre
Az illető proaktívan keresi, ki, mikor, hol említette meg az adott márkát vagy cégnevet, és személyesen válaszol minden egyes posztra. Jó pontot kapnak azok a cégek, melyek rá tudják venni valamelyik senior munkatársukat, hogy személyesen válaszoljon a kérdésekre, VIP ügyfélszolgálatot tartson. A megoldás azért célravezető, mert a fogyasztók közvetlenül egy olyan személlyel vehetik fel a kapcsolatot, aki tényleg tudja, miről beszélnek. Rengeteg csalódott ügyfelet meg lehet békíteni ezzel a módszerrel.
Az ügyfélszolgálatos
Nagyon hasonlít a szerepe a brand őre feladataihoz, ő is ügyfélszolgálati kérdésekre ad választ. Csakhogy számukra a Twitter csak másodlagos csatorna, elsősorban egyéb kommunikációs eszközöket használnak. A Twitter-felhasználóknak mégis megvan az az illúziójuk, hogy twitterezve is találhatnak megoldást a problémájukra.
A publikáló
Magánszemélyek és vállalatok is egyre gyakrabban használják a Twittert arra, hogy információkat osszanak meg a követőikkel az adott területről. A híreket egyre gyakrabban jelentik be a Twitteren, még mielőtt a hagyományos hírcsatornákra kiküldték volna. Egy friss példa: Washington a Twitteren jelentette be Clinton ázsiai útját.
Kéretlen reklámozók
A spammerek és az e-commerce szájtok munkatársai is előszeretettel használják a Twittert, hogy népszerűsítsék a terméküket, szolgáltatásukat. Elég, ha egy pillantást vetünk az Amazon tevékenységére a Twitteren. Mindenütt jelen vannak egy kis információmorzsával, de nincs személyes kapcsolatuk a felhasználókkal. És még így is képesek mintegy négyezer követőt felmutatni. Versenyek, bónuszok, ajándékminták – egész arzenált felvonultatnak a cégek.
A válaszoló
A hírességek közül azok a legnépszerűbbek, akik valódi interakcióban vannak a követőikkel. Ez esetben a Twitter tényleg speciális kommunikációs csatorna. Demi Moore például egy olyan fotót publikált a Twitteren, amin hiányzik egy foga, úgy vigyorog. Ő sem tökéletes – üzeni a képpel, és aki kedveli, annak a szemében még szerethetőbbé válik ezzel. Egy hátránya van a válaszolónak: rengeteg időt vesz igénybe, hiszen naponta többször is posztolnia kell annak, aki lojális követőkre vágyik.
A kíváncsi
Sok ember egyáltalán nem posztol a Twitteren. Csak információforrásként használják, mert kíváncsiak, mik a divatos topicok. Ők általában igencsak megválogatják, kit követnek, és csak a minőségi posztokat olvassák.