2008. szeptember. 03. 13:13 Bari Máriusz Utolsó frissítés: 2008. szeptember. 03. 13:35 Tech

Japán új utcai hirdetési rendszert tesztel

Európában most kezd befutni a Japánban kifejlesztett hirdetési-információterjesztő rendszer, a QR-vonalkód, ehhez képest a szigetországban már teljesen más, mobiltelefonokkal összeköthető óriásplakátokat tesztelnek októberben, írja a Nikkei Net.


Chiba egyik bevásárlóközpontjában tesztelik majd a jövő egyik lehetséges hirdetési rendszerét. A smart posternek nevezett szisztéma technikai hátterét az NFC nevű rendszer biztosítja, egy olyan rövidtávú, nagyfrekvenciás, vezeték nélküli kommunikációs technológia, amivel az emberek úgy tudnak digitális tartalmakat letölteni telefonjukra, hogy a készüléket elhúzzák a poszterfelület mellett.

A tesztben az NTT Data és a SoftBank Mobile telefonszolgáltatók és a Hitachi vesznek részt. Egész októberben a kísérletben részt vevők digitális tartalmakat tudnak fogadni és megtekinteni az NFC-jeladókkal felszerelt Wall-E és Tinker Bell moziposzterek mellett, csak különleges mobiljukat kell a smart poszterek mellé tenni, ezért cserébe moziképeket és filmelőzeteseket fogadhatnak. Emellé egy olyan kódokat is kapnak, amelynek segítségével egy kompatibilis Hitachi HDTV készüléken megtekinthetik a Wall-E animációs film előzetesét is, a Hitachi digitális terjesztési rendszerén keresztül.

Az NFC-poszterek tesztjei előrelépést jeleznek a hirdetőfelületek fejlődése terén. A Nikkei cikkje szerint ha e felületeket gyorsan és olcsón lehet előállítani, akkor esélyes, hogy Japán hirdetési plakátjain található QR-kódokat ezekre cserélik majd le. Az NFC-alapú megoldások azért is jobbak a QR-vonalkódoknál, mert a felhasználóknak nem kell kódokat szkennelniük és külön weboldalakról begyűjteniük az adatokat, elég telefonjukat elhúzniuk a plakát előtt.