2008. szeptember. 03. 13:13
Bari Máriusz
Utolsó frissítés: 2008. szeptember. 03. 13:35
Tech
Japán új utcai hirdetési rendszert tesztel
Európában most kezd befutni a Japánban kifejlesztett hirdetési-információterjesztő rendszer, a QR-vonalkód, ehhez képest a szigetországban már teljesen más, mobiltelefonokkal összeköthető óriásplakátokat tesztelnek októberben, írja a Nikkei Net.
A tesztben az NTT Data és a SoftBank Mobile telefonszolgáltatók és a Hitachi vesznek részt. Egész októberben a kísérletben részt vevők digitális tartalmakat tudnak fogadni és megtekinteni az NFC-jeladókkal felszerelt Wall-E és Tinker Bell moziposzterek mellett, csak különleges mobiljukat kell a smart poszterek mellé tenni, ezért cserébe moziképeket és filmelőzeteseket fogadhatnak. Emellé egy olyan kódokat is kapnak, amelynek segítségével egy kompatibilis Hitachi HDTV készüléken megtekinthetik a Wall-E animációs film előzetesét is, a Hitachi digitális terjesztési rendszerén keresztül.
Az NFC-poszterek tesztjei előrelépést jeleznek a hirdetőfelületek fejlődése terén. A Nikkei cikkje szerint ha e felületeket gyorsan és olcsón lehet előállítani, akkor esélyes, hogy Japán hirdetési plakátjain található QR-kódokat ezekre cserélik majd le. Az NFC-alapú megoldások azért is jobbak a QR-vonalkódoknál, mert a felhasználóknak nem kell kódokat szkennelniük és külön weboldalakról begyűjteniük az adatokat, elég telefonjukat elhúzniuk a plakát előtt.
Tech
Bari Máriusz
2008. május. 22. 17:15
Koncertjeggyé változnak a mobiltelefonjaink
Tech
Bari Máriusz
2007. december. 04. 10:05
Torontóban pusztít a japán mobilmánia
Kult
hvg.hu
2007. szeptember. 19. 14:01
Földöntúli moraj Linz utcáin
Tech
hvg.hu
2008. augusztus. 12. 15:02