2008. május. 05. 17:10 Bari Máriusz Utolsó frissítés: 2008. május. 05. 17:20 Tech

Új játékkal érkezik a Sims és a Sim City alkotója

Szeptemberben érkezik Will Wright játékdesigner új világhódító játéka, a Spore. A világhírű Sims és Sim City-játékok tervezője ezúttal eddigi játékainak legjobb elemeit keveri össze: egy civilizációt az őslevestől egészen a világűr meghódításáig végigkísérhetünk.


A Maxis és az Electronic Arts által fejlesztett szoftverben öt különböző játéktípus felhasználásával lehet végigkísérni egy faj egyedfejlődését a mikrobiális szinttől egészen addig a pontig, amikor a galaxis különféle bolygóin keresik az intelligens élet nyomait. A játék szeptember 5-én debütál Európában, a cég azonban különleges megoldással hívja fel a játékosok figyelmét: június 17-én elérhetővé teszik a program egyik elemét, az úgynevezett Lénylabort. Az érdeklődők ezzel a szoftverrel tervezhetnek saját fajt, amelyek majd a szeptemberben megjelenő játék világát népesítik majd be. (A lénytervező ingyenes demóverziója a játék honlapjáról lesz majd világszerte letölthető, akik ezt letöltik, a lényszerkesztő eszközök 25 százalékát tudják felhasználni, aki nem akar ilyen limitációkkal élni, az meg is vásárolhatja a teljes változatot.)

A Spore több szempontból számít jelentős játéknak. A játékipari elemzők szerint a Will Wright által készített játékok sok esetben diktálnak követendő tempót, illetve sok esetben kreatív medret a rivális cégeknek, jelen esetben a kötetlen játékmenetű megoldás az eddigieknél sokkal tovább képes majd lekötni az érdeklődőket. A Spore öt fázisa (az őslevesben való túlélés, az egyedfejlődés, a törzsi társadalom, a civilizációépítő fázis és a világmeghódítás elemei) számos nagysikerű játékból merít a Pac-Man-től a Risken és a Civilization-ön keresztül a Diablóig, ezekben pedig a játékos tetszőleges ideig maradhat, ameddig csak kedve tartja.

Spore: evolúció új köntösben
© EA
A játékos tetszőlegesen alakíthatja élőlényeinek felépítését és képességeit a kezdeti szakaszban. Az elképzelt fajoknak akárhány keze, lába, feje, szeme (vagy egyéb testrésze lehet), a Spore az ehhez tartozó tipikus mozgásfázisokat automatikusan számítja ki (technikai szempontból kifejezetten különlegesnek számít a játék ezen megoldása miatt). Az egyes ökoszisztémák során a Spore a más játékosok által megalkotott fajokkal népesíti be az egyes bolygókat (ezért is számít okos húzásnak a Lénylabor bejelentése). Különösebb megoldásokat az űr meghódítása hordoz, a fajunk által létrehozott UFO-val ugyanis az űrből lehet az egyes bolygók jellegzetességeit megváltoztatni: szén-dioxidot lőhetünk az atmoszférába, jeges üstökösökkel vagy vulkánkitörésekkel változtathatjuk a bolygófelszínt. A játék fő céljáról nem sokat tudni: az mindenesetre biztos, hogy egy ellenséges, robottechnológiákat használó faj állja majd el a játékos útját egy késői szakaszban.

A játék zenéjéért az elektronikus ambient zene egyik nagy úttörője, Brian Eno felelős.
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.