Új játékkal érkezik a Sims és a Sim City alkotója
Szeptemberben érkezik Will Wright játékdesigner új világhódító játéka, a Spore. A világhírű Sims és Sim City-játékok tervezője ezúttal eddigi játékainak legjobb elemeit keveri össze: egy civilizációt az őslevestől egészen a világűr meghódításáig végigkísérhetünk.
A Maxis és az Electronic Arts által fejlesztett szoftverben öt különböző játéktípus felhasználásával lehet végigkísérni egy faj egyedfejlődését a mikrobiális szinttől egészen addig a pontig, amikor a galaxis különféle bolygóin keresik az intelligens élet nyomait. A játék szeptember 5-én debütál Európában, a cég azonban különleges megoldással hívja fel a játékosok figyelmét: június 17-én elérhetővé teszik a program egyik elemét, az úgynevezett Lénylabort. Az érdeklődők ezzel a szoftverrel tervezhetnek saját fajt, amelyek majd a szeptemberben megjelenő játék világát népesítik majd be. (A lénytervező ingyenes demóverziója a játék honlapjáról lesz majd világszerte letölthető, akik ezt letöltik, a lényszerkesztő eszközök 25 százalékát tudják felhasználni, aki nem akar ilyen limitációkkal élni, az meg is vásárolhatja a teljes változatot.)
A Spore több szempontból számít jelentős játéknak. A játékipari elemzők szerint a Will Wright által készített játékok sok esetben diktálnak követendő tempót, illetve sok esetben kreatív medret a rivális cégeknek, jelen esetben a kötetlen játékmenetű megoldás az eddigieknél sokkal tovább képes majd lekötni az érdeklődőket. A Spore öt fázisa (az őslevesben való túlélés, az egyedfejlődés, a törzsi társadalom, a civilizációépítő fázis és a világmeghódítás elemei) számos nagysikerű játékból merít a Pac-Man-től a Risken és a Civilization-ön keresztül a Diablóig, ezekben pedig a játékos tetszőleges ideig maradhat, ameddig csak kedve tartja.
Spore: evolúció új köntösben © EA |
A játék zenéjéért az elektronikus ambient zene egyik nagy úttörője, Brian Eno felelős.