2008. március. 21. 11:44
Bari Máriusz
Utolsó frissítés: 2008. március. 25. 13:29
Tech
Wardell: aki nem fizet, arra nem kell figyelni
Meglepő blogbejegyzésben söpri félre a szoftverkalózokat egy szoftverfejlesztő cég igazgatója. Brad Wardell, a Stardock igazgatója szerint teljesen felesleges figyelmet és pénzt áldozni az internetes kalózkodás elleni küzdelemre.
Wardell szerint a kalózokra nem kell figyelni © gamasutra.com |
A magazinok címlapjain szereplő játékokat nagy költségvetéssel, több évig fejlesztik, ezekhez azonban relatív kevés fiatalnak van igazán jó gépe, így nem is tudják ezeket rendesen futtatni. A legújabb hardverekkel felszerelt "hardcore" játékosok már egyébként is annyi pénzt költöttek gépükre és annyira dörzsöltek már, hogy pontosan tudják, honnan lehet ingyen megszerezni a játékokat - emiatt a címlapra kerülő játékok felhasználói bázisa igen kicsi, vásárlóközönsége pedig még kisebb.
Ellenpéldaként Wardell cégének új játékát, a Sins of a Solar Empire című sci-fi stratégiát említi, amely megjelenésének első hónapjában 200 ezer példányban kelt el, jelenleg ez számít 2008 legjobb értékeléseket kapott PC-s játékának, és ezen nincsen másolásvédelem sem. Az ehhez hasonló, játékélményre koncentráló, kisebb büdzséből fejlesztett játékok azért nem kapnak jobb promóciót, mert nem a "hardcore" játékosoknak fejlesztik ezeket, a játéksajtó pedig egyszerűen nem látja be, hogy az igen szűk és egyben igen aktív játékosréteg nem számít erős vásárlóbázisnak.
Wardell szerint a PC-s játékpiac eladásait úgy lehetne fellendíteni, ha a játékok minél több (és nem feltétlenül új) gépen tudnának futni a megfelelő minőségi követelmények mellett, de emellett olyan piacra (és olyan játékokat) kellene fejleszteni, ahol az emberek vásárolni és támogatni akarják a játékokat. Ezzel párhuzamban nem szabad, hogy olyanok szólhassanak bele a játékok fejlesztésébe és alakításába, akik nem számítanak vásárlóközönségnek, ennek következményeképpen pedig teljesen figyelmen kívül kellene hagyni a kalózkodást. Hiába rontják a piaci eladásokat az illegális letöltések, nem ez számít Wardell szerint az elsőrendű problémának, hanem a cégek pontatlan piaci stratégiája.
A konklúziót, miszerint a kalózok nem számítanak vásárlónak, valószínűleg soha nem is lesznek azok, ezért nincs értelme sem pénzt, sem időt áldozni megállításukra, már más piacokon is kezdik belátni és kísérleteket tesznek új üzleti modellek bevezetésére. A Radiohead vagy Trent Reznor (a Nine Inch Nails frontembere) is ingyenesen helyezte el az interneten legújabb anyagát úgy, hogy a rajongók opcionálisan fizethettek is érte. Reznor március 2-án indította el promóciós kampányát és egy héttel ezután már milliomosnak nevezhette magát, hiszen több mint 1 millió 600 ezer dollárt kaszált ezzel a lépésével. A Radiohead In Rainbows c. lemezéből tavaly novemberben a rajongók 1.2 millió példányt vásároltak közvetlenül a zenekar oldaláról, átlagosan 4 fontot fizetve az albumért.
Kult
MTI
2007. október. 03. 08:51
A Radiohead új albumáért annyit kér, amennyit adnak érte
Tech
Bari Máriusz
2007. december. 12. 13:56
Elméjükkel pusztíthatják el egymást a gyerekek - videóval
Tech
hvg.hu
2007. október. 15. 13:00
Nagymamák és a videojáték - bowlingozás karosszékből
Tech
hvg.hu
2008. január. 23. 17:55
Tízmillió áldozatnál tart a világméretű járvány
Tech
MTI
2007. szeptember. 27. 12:23
A legsikeresebb mozifilmek bevételeit is felülmúlta a Halo 3 című játék
Tech
hvg.hu
2007. október. 17. 15:39