2007. október. 03. 08:51
MTI
Utolsó frissítés: 2007. október. 03. 08:50
Kult
A Radiohead új albumáért annyit kér, amennyit adnak érte
Annyiba kerül a Radiohead új lemeze, amennyit ad érte a vásárló, pedig lemezboltban nem is kapható.
A brit rockzenekar október 10-én jelenteti meg hetedik, In Rainbows című albumát - szerzői kiadásban, mp3-formátumú fájlként, illetve díszdobozban.
A dobozban az album cd-változata mellett sok extra, például két fekete vinyl lemez is lapul, és az ára is borsos, 40 font (14 500 forint). A zenekar honlapjáról letölthető fájlért viszont annyit fizetnek a rajongók, amennyit akarnak.
A Radiohead ezt is megengedheti magának, hiszen minden idők egyik legsikeresebb rockzenekara, rajongótábora hatalmas és nem köti szerződés egyetlen kiadóhoz sem - kommentálják szakértők a hagyományos lemezipart sokkoló lépést.
"Ha sikeres lesz, más bandák is követhetik a példát" - mondta Gareth Grundy, a brit Q magazin főszerkesztő-helyettese.
A kalózkodás és a digitális forgalmazás terjedése következtében évek óta csökken az eladott hanglemezek száma. Kitörési pontot a koncertezés jelenthet zenekarok és kiadók számára egyaránt. Egyelőre viszont csak annyi biztos, hogy "az internet tönkretette a hagyományos üzleti modellt, és nem tudni, hogy mi jöhet a helyére. Mindenki új szisztémákon dolgozik, és a Radiohead-megoldás csak az egyik opció" - tette hozzá Grundy.
Az új albumot hétfőtől lehet előrendelni a zenekar honlapján. Egyelőre a díszdobozos formátum a népszerűbb - mondta egy szóvivő. Ezt postán kapják meg a vásárlók, és a korábban bevett értékesítési csatornának számító lemezboltokban csak 2008 elején jelenik meg az In Rainbows.
Legutóbb egyébként az amerikai Prince rázta meg a zeneipart egy direktmarketing-húzással: 80 millió eladott lemezzel a háta mögött a minneapolisi zenész úgy döntött, hogy ingyen, pontosabban az újság áráért cserébe a Mail on Sunday mellékleteként bocsájtja rendelkezésre új, Planet Earth címet viselő albumát Nagy-Britanniában, bevételt pedig 22 estés londoni koncertsorozatával generál.
A dobozban az album cd-változata mellett sok extra, például két fekete vinyl lemez is lapul, és az ára is borsos, 40 font (14 500 forint). A zenekar honlapjáról letölthető fájlért viszont annyit fizetnek a rajongók, amennyit akarnak.
A Radiohead ezt is megengedheti magának, hiszen minden idők egyik legsikeresebb rockzenekara, rajongótábora hatalmas és nem köti szerződés egyetlen kiadóhoz sem - kommentálják szakértők a hagyományos lemezipart sokkoló lépést.
"Ha sikeres lesz, más bandák is követhetik a példát" - mondta Gareth Grundy, a brit Q magazin főszerkesztő-helyettese.
A kalózkodás és a digitális forgalmazás terjedése következtében évek óta csökken az eladott hanglemezek száma. Kitörési pontot a koncertezés jelenthet zenekarok és kiadók számára egyaránt. Egyelőre viszont csak annyi biztos, hogy "az internet tönkretette a hagyományos üzleti modellt, és nem tudni, hogy mi jöhet a helyére. Mindenki új szisztémákon dolgozik, és a Radiohead-megoldás csak az egyik opció" - tette hozzá Grundy.
Az új albumot hétfőtől lehet előrendelni a zenekar honlapján. Egyelőre a díszdobozos formátum a népszerűbb - mondta egy szóvivő. Ezt postán kapják meg a vásárlók, és a korábban bevett értékesítési csatornának számító lemezboltokban csak 2008 elején jelenik meg az In Rainbows.
Legutóbb egyébként az amerikai Prince rázta meg a zeneipart egy direktmarketing-húzással: 80 millió eladott lemezzel a háta mögött a minneapolisi zenész úgy döntött, hogy ingyen, pontosabban az újság áráért cserébe a Mail on Sunday mellékleteként bocsájtja rendelkezésre új, Planet Earth címet viselő albumát Nagy-Britanniában, bevételt pedig 22 estés londoni koncertsorozatával generál.
Kult
MTI
2005. november. 15. 08:20
Letölthető lesz Lennon életműve
Kult
MTI/hvg.hu
2006. október. 02. 13:42