Eltűnt a gyanakvás az online vásárlás iránt
Az online populáció bő 85 százaléka, nagyjából 875 millió ember vásárolt már valamit interneten keresztül - áll az ACNielsen legfrissebb kutatási jelentésében.
A nemzetközi piackutató vállalat két éve végzett először globális trendkutató vizsgálatot az internetes vásárlási szokásokról. Akkor a világ lakosságának durván egytizede - 627 millió ember - vásárolt már legalább egyszer az interneten. Két év alatt tehát nagyjából 40 százalékkal bővült a piac, és csak az elmúlt hónapban az összes internetező több mint 50 százaléka bonyolított le minimum egy online vásárlást.
Leginkább Dél-Koreában terjedt el a netes kiskereskedelem. Ott a felhasználók 99 százaléka vett már valamit az interneten. A távol-keleti ország után Nagy-Britannia, Németország és Japán következik egyaránt 97 százalékos aránnyal. Az Egyesült Államok 94 százalékkal a nyolcadik.
Az összes megkérdezett 41 százaléka nevezte meg a könyvet a legutóbb vett három termék vagy szolgáltatás között, így ez a legnépszerűbb árucikk. A legtöbb könyvrendelést fejlődő országokban, Kínában, Brazíliában, Vietnamban és Egyiptomban adták le az internetezők.
A második legnépszerűbb a ruházat, kiegészítők és lábbelik kategória. Itt tapasztalható legnagyobb növekedés - két év alatt húszról 36 százalékra nőtt az ilyesmit vásárlók aránya. A harmadik helyre a repülőjegy került a dvd-k, hanghordozók és videojátékok csoportjával együtt: egyaránt 24 százalék említette ezeket, míg háztartási elektromos készülék vásárlásáról a megkérdezettek 23 százaléka számolt be.
A dombornyomású hitelkártya messze a leggyakoribb fizetési módszer. Az online beszerzések 60 százalékát bonyolították így, a PayPal rendszert a vásárlók negyede választotta. A hitelkártyával fizetők körében 53 százalékos aránnyal a Visa típus a legnépszerűbb, maga a kártyás fizetés pedig Törökországban, ahol a vásárlók 91 százaléka egyenlítette ki a számlát ezen a módon.
Az ACNielsen szerint a fogyasztók ragaszkodnak a megszokott webhelyekhez. 60 százalék arról számolt be, hogy majdnem mindig ugyanott vásárol. A tavaly december 7-i mérések szerint az eBay éri el a legtöbb fogyasztót - egy nap alatt 124 millió főt, az alapsokaság 36,1 százalékát. A második az Amazon webáruház lett 29,1 százalékkal (99,8 millió látogatóval), a harmadik pedig az amerikai Target Corporation kiskereskedelmi áruházlánc online üzlete (11 százalék - 37 milliós közönség). A 15 éven felüli online populációra nézve reprezentatív kutatásban 48 európai, ázsiai, észak-amerikai és közel-keleti országból összesen 26 312 internetfelhasználó vett részt.