A tinédzserek szerint az e-mail már a múlté
Az amerikai fiatalok az e-mail helyett inkább a MySpace-hez vagy Facebookhoz hasonló szociális hálózatokon tartják egymással a kapcsolatot. Szerintük a social network trendi, a levelezés csak az üzletre jó.
Az e-mail felett eljárt az idő? © sxc.hu |
Az új trend az olyan közösségi weboldalakban rejlik, mint a MySpace, Facebook vagy a LinkedIn, amelyek több tíz milliós felhasználói bázisaikkal jelentős hatást gyakorolnak az életüket online élő fiatalokra. Az elhangzott vélemények között azt is megemlítették, hogy aki csak egy közösségi oldalra regisztrálja magát, az kimarad, hiszen az egymással rivalizáló oldalak közösségeinek metszete nem kifejezetten óriási.
A következő lépcsőfok várhatóan a hasonló közösségek mobiltelefonokon való megjelenése lesz. Erre utal a JupiterResearch piackutató cég legutóbbi felmérése is, amely szerint az elmúlt háromnegyed évben az amerikai tinédzserek legalább olyan mértékben használták az sms-t, mint ázsiai vagy európai társaik – valamint jól láthatóan nincs olyan tinédzser, aki ne hordaná magával állandóan készülékét, 80 százalékuk pedig aktívan küldözgeti a szöveges üzeneteket.
A konvergencia, a különféle közösségi oldalak és internetes kapcsolattartási lehetőségek egy pontba integrálása természetesen még mindig alapvető fontosságú. Az elkövetkező hónapok során megjelenő Trillian Astra beszélgetőprogram - ennek böngészőből jelenleg is futtatható “kistestvére”, a meebo.com - csak az első lépés az olyan gigantikus oldalak felé, amelyek kvázi összekapcsolhatják a különféle közösségi portálok felhasználóit.