2006. október. 03. 12:26
hvg.hu
Utolsó frissítés: 2006. október. 03. 12:49
Tech
A Microsoft babérjaira tör a Tesco
A Google törekvései és az Európai Unió trösztellenes ügyvédei miatt amúgy is aggódó szoftvercégnek most újabb rivális miatt fájhat a feje. A hipermarketlánc nemsokára megjelenő, olcsó szoftvereivel próbál kihasítani egy szeletet a szoftverpiacból.
A Sydney Morning Herald értesülései szerint a világ második legnagyobb, egyben legtöbb profitot termelő hipermarket-óriása, a Tesco Londonban bejelentette, hogy rövidesen megkezdi fogyasztói és kisvállalkozások számára fejlesztett szoftvereit, amelyeket a Microsoft árainak tizedéért kínál majd.
A bejelentés azt követően történt, hogy a Melbourne-i székhelyű, internetes telefonálással foglalkozó Freshtel IP-telefóniát (VoIP) lehetővé tévő szoftvere és készülékei megjelentek a Tesco saját márkaneve alatt. A hipermarketláncnak mintegy hat százalékos tulajdonrésze van a Freshtelben.
A Tesco jelenleg 1800 áruházat üzemeltet Nagy-Britanniában, emellett 12 további országban van jelen, s mintegy egymilliárd fontnyi éves profitot fog bejelenteni ezen a héten.
A cég szoftverportfóliója a jövő év elején jelenik meg, s hat terméket fog tartalmazni, köztük egy irodai szoftvercsomagot, antivírus programot, képmainpuláló és DVD-író szoftvert egyaránt. A cég állítása szerint mindegyik alkalmazás kompatibilis lesz a Windowsos környezettel.
A londoni Sunday Telegraph című újság szerint az olcsó szoftverek kevesebb, mint 20 fontba – 8 ezer forint – kerülnek majd, szemben a Microsoft többtízezres áraival.
A Tesco egyik vezetője, Daniel Cook a sajtó londoni képviselőinek elmondta, a számítógépes hardverek manapság igen olcsók, ezzel szemben a szoftverekhez jellemzően csupán jelentős összegekért lehet hozzájutni.
“Kicsi a választék és magasak az árak” – magyarázta Cook. “Ezen szeretnénk változtatni.”
A Tesco a Freshtelhez hasonlóan megállapodott a Formjet nevű céggel, a szoftverek kifejlesztésére és szolgáltatására.
A bejelentés azt követően történt, hogy a Melbourne-i székhelyű, internetes telefonálással foglalkozó Freshtel IP-telefóniát (VoIP) lehetővé tévő szoftvere és készülékei megjelentek a Tesco saját márkaneve alatt. A hipermarketláncnak mintegy hat százalékos tulajdonrésze van a Freshtelben.
A Tesco jelenleg 1800 áruházat üzemeltet Nagy-Britanniában, emellett 12 további országban van jelen, s mintegy egymilliárd fontnyi éves profitot fog bejelenteni ezen a héten.
A cég szoftverportfóliója a jövő év elején jelenik meg, s hat terméket fog tartalmazni, köztük egy irodai szoftvercsomagot, antivírus programot, képmainpuláló és DVD-író szoftvert egyaránt. A cég állítása szerint mindegyik alkalmazás kompatibilis lesz a Windowsos környezettel.
A londoni Sunday Telegraph című újság szerint az olcsó szoftverek kevesebb, mint 20 fontba – 8 ezer forint – kerülnek majd, szemben a Microsoft többtízezres áraival.
A Tesco egyik vezetője, Daniel Cook a sajtó londoni képviselőinek elmondta, a számítógépes hardverek manapság igen olcsók, ezzel szemben a szoftverekhez jellemzően csupán jelentős összegekért lehet hozzájutni.
“Kicsi a választék és magasak az árak” – magyarázta Cook. “Ezen szeretnénk változtatni.”
A Tesco a Freshtelhez hasonlóan megállapodott a Formjet nevű céggel, a szoftverek kifejlesztésére és szolgáltatására.
Gazdaság
MTI
2006. február. 09. 14:08
Az amerikai piacra igyekszik a Tesco
Nemzetközi gazdaság
2006. július. 12. 00:00
A brit Tesco szupermarketlánc
Vállalkozás
MTI
2006. február. 27. 18:02
A Tesco nem nagy tényező a nemzetközi piacon
Gazdaság
hvg.hu
2006. március. 08. 12:19