Az amerikai piacra igyekszik a Tesco
A brit Tesco áruházlánc azt tervezi, hogy 2007-ben megnyitja első áruházát az Egyesült Államokban, várhatóan a nyugati parton. Nagy-Britannia vezető áruházi lánca évente 250 millió fontot (436 millió dollárt) szán az amerikai terjeszkedésre.
A cég vezérigazgatója, Terry Leahy arra számít, hogy a vállalkozás a második teljes üzleti év végére nullszaldós lesz. A Tesco adatai szerint az Egyesült Államokban évente 600 milliárd dollár értékű élelmiszert, illetve napi közszükségleti cikket vásárolnak, és a piac a következő öt évben 40 százalékkal fog bővülni. A Tescónak 30 százalékos piaci részesedése van Nagy-Britanniában, s összesen 12 országban van jelen.
A brit áruházi láncok eddig nem sok sikerrel szerepeltek az amerikai piacon: többek között sem a Sainsburynek, sem a Mark and Spencernek nem sikerült megvetnie a lábát az Egyesült Államokban.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.