Még mindig a Yahoo! a legnagyobb márka az interneten
A Nielsen NetRatings közzétette a leglátogatottabb weboldalak listáját, amelynek élén minden várakozással ellentétben még mindig a Yahoo áll az első helyen, méghozzá elég nagy fölénnyel az MSN és a Google előtt.
Abban az esetben azonban, ha a jelenlegi növekedési tendenciák megmaradnak a Yahoo! Könnyen elveszítheti vezető pozícióját, hiszen a MySpace szédületes fejlődési ütemet produkálva majd megháromszorozta látogatói számát, s Google is 13 százalékos növekedést ért el a Yahoo! 8 százalékos rátájával szemben. Mivel minden nagy webes cég időről-időre új szolgáltatások bevezetésével igyekszik meghódítani az újabb látogatókat a növekedési és látogatottsági mutatók is gyorsan változhatnak. Ezt bizonyítja, hogy a Yahoo!-t a Google rohamát látva már-már leírták, de az képes volt a megújulásra. Lehet, hogy a következő nagy ugrást nem is ez a két cég teszi meg, hanem az MSN, hiszen a weblapot üzemeltető Microsoft hírek szerint nem csak két fő konkurense, hanem most már az Apple rendkívül népszerű zenei szolgáltatásaihoz hasonló kínálattal szándékozik előállni.
Top 10 web brand
Brand | Egyedi látogató, millió | Egyedi látogató, millió | Növekedés, % |
2005 július | 2006 július | ||
MySpace | 16,239 | 46,025 | 283 |
76,198 | 94,031 | 23 | |
eBay | 51,122 | 57,759 | 13 |
MapQuest | 39,269 | 43,585 | 11 |
Yahoo! | 98,485 | 106,224 | 8 |
MSN/Live | 91,049 | 95,593 | 5 |
Amazon | 35,891 | 37,595 | 5 |
Real | 35,707 | 36,685 | 3 |
AOL | 74,095 | 74,507 | 1 |
Microsoft | 92,457 | 88,042 | -5 |