2006. július. 18. 12:38 hvg.hu Utolsó frissítés: 2006. július. 18. 12:38 Tech

Naponta százmillió kisfilmet néznek a YouTube-on

A tavalyi év során megjelent weboldal mára a piacvezető online videoportállá nőtte ki magát, s piaci részesedése eléri a 60 százalékot, egyelőre azonban még nem tudják, miből tartják majd fenn a szolgáltatást.

A Sydney Morning Herald cikke szerint a főleg vicces, jellemzően házi készítésű rövidfilmekre specializálódott YouTube egyelőre azon dolgozik, hogy bevételi forrássá alakítsa az egyre népszerűbb oldalt. A Hitwise online audit cég adatai szerint az oldalbnak az Egyesült Államokban 29 százalékos a piaci részesedése a multimédiás szórakoztatóipar területén.

Szintén a Hitwise adatai szerint a News Corporation tulajdonában álló MySpace közösségi oldal 19 százalékkal a második, míg a Yahoo, az MSN, a Google és az AOL 3-5 százalékot hasítottak ki az online videoszolgáltatások piacából. Júniusban nem kevesebb, mint 2,5 milliárd felvételt töltöttek le az alig valamivel több mint 30 alkalmazottat foglalkoztató YouTube-ról. A felhasználók ma már naponta 65 000 rövid klipet töltenek fel, ez 15 000-rel több, mint májusban.

A Nielsen NetRatings statisztikái szerint a fiatal cég weboldalát havonta közel húszmillió egyéni látogató keresi fel.
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.