LCD televíziót dob piacra az Albacomp
Az Albacomp Rt. bemutatta HD kompatibilis LCD televízióját, amelyet Albacomp Activa márkanéven értékesít majd. A székesfehérvári vállalat 2006-ban 500 millió forint forgalmat vár LCD televíziók értékesítéséből. Az Albacomp közzétette a 2005. évre vonatkozó üzleti eredményeit is, melyek szerint az Albacomp Csoport 17 milliárd forintos, az Albacomp Rt. pedig 14,5 milliárd forintos árbevételt ért el.
A székesfehérvári vállalat saját összeszerelésű LCD televíziójából jelenleg egy – 32 colos képernyő átmérőjű – típus – érhető el, de az Albacomp a jövőben további három – 23, 27 és 37 colos méretű – berendezéssel bővíti kínálatát. A készülék piaci megjelenésétől fogva támogatja a HD szabványt; bevezető ára 249 990 Ft. A vállalat tervei szerint az idei évben 500 millió forint értékben értékesítenek LCD televíziókat.
„Több tényező is szólt az LCD televízió-gyártás beindítása mellett. Egyrészt fontos számunkra, hogy jobban ki tudjuk használni a gyártási kapacitásunkat. Másrészt mi is érzékeljük azt a tendenciát, hogy az otthoni szórakoztatás hangsúlya egyre inkább PC alapúvá válik, és ebben a környezetben ma már az LCD képernyő az elfogadott kijelző. A termék szervesen illeszkedik a kínálatunkba, leginkább a digitális otthon középpontjába szánt Albacomp Activa MediaCenter PC-vel egészítik ki jól egymást. Nem utolsósorban pedig úgy látjuk, hogy az ázsiai gyártású termékekkel szemben előnnyel indulnak az uniós gyártású termékek, így az LCD televíziók is” – mondta el Laufer Tamás, az Albacomp Rt. vezérigazgatója.
„2005-ben körülbelül 20 millió darab új LCD televíziót adtak el világszerte, ebből hazánkban mintegy 30 ezer darabot. Számításaink szerint 2006-ban Magyarországon 100 százalékos növekedés várható. Piaci elemzők szerint az árak 2008-ra mintegy harmadára fognak visszaesni, ennek egy része erre az évre várható. A keresletet növelő másik tényező az idei labdarúgó világbajnokság lesz, ilyenkor ugyanis mindig látványosan nő a televíziókészülékek eladása” – mondta el Papp István, az Albacomp Rt. kereskedelmi és marketing igazgatója.
Az Albacomp ugyancsak közzétette a 2005. évre vonatkozó üzleti eredményeit. A vállalat belső gyorsjelentése alapján az elmúlt évben az Albacomp Csoport 17 milliárd forintos, míg az Albacomp Rt. 14,5 milliárd forintos árbevételt könyvelt el. Előzetes adatok alapján az Albacomp Rt. üzemi eredménye 370 millió forint, amely 10%-os növekedést mutat az elmúlt évhez képest.
A cég 2005-ben a PC, a noteszgép és a szerver piacon egyaránt növelte eladásait. A részvénytársaság az elmúlt év során mintegy 37 ezer számítógépet értékesített: 7500 darabot az Európai Unióban, 29500 darabot pedig hazánkban – ebből 19700 PC-t, 9500 noteszgépet és 340 szervert. Az cég a szolgáltatások, így a rendszerintegráció és az outsourcing területén is megerősítette pozícióját. Az APEH, az OITH, a Hódmezővásárhelyi Önkormányzat csupán néhány azok közül a nagyobb megrendelők közül, amelyek tavaly igénybe vették az Albacomp szolgáltatásait.
Az Albacomp 2005-ben stratégiai megállapodást kötött a CA-val, a világ egyik vezető rendszerfelügyeleti szoftvereket fejlesztő cégével, mely megállapodás értelmében a székesfehérvári vállalat a CA rendszerfelügyeleti, IT-biztonság felügyeleti és adattárolás felügyeleti termékcsaládjainak értékesítési, implementációs és támogatási tevékenységét látja el. Az együttműködés keretében az Albacomp megszerezte a CA legmagasabb szintű, Premier Enterprise Solution Provider Partner (Premier ESP) minősítését. Az Albacomp az elmúlt évben ezen kívül a „HP legnagyobb partnere”, a „SUN leginnovatívabb partnere” és a „Microsoft kiemelt GTM (go-to-market) partnere” elismerést is kiérdemelte.