2005. április. 06. 15:01 MTI Utolsó frissítés: 2005. április. 06. 15:20 Gazdaság

Az LCD megelőzte a plazmát

A nagyméretű lapképernyős tévék piacán az LCD-képernyős készülékek forgalma februárban első alkalommal haladta meg a plazmaképernyősekét Japánban.

Az eladott 37 colosnál nagyobb átmérőjű lapképernyős tévéknek 50,5 százaléka volt LCD, a többi pedig plazma - jelenti a GfK Marketing Services Japan Ltd. piackutató cég. Értékben a forgalom 51,8 százalékát tették ki az LCD képernyős készülékek. Tavaly még csak 28 százalék volt a szám szerinti arány. Azóta a Sharp és a Sony is piacra dobott 40 colosnál is nagyobb képátmérőjű modelleket is.

A japán plazmaképernyő piacot uraló Matsushita Electric Industrial Co. kétségbe vonja a GfK adatainak a helyességét. A japán információtechnológiai vállalatok szövetségének adatai szerint a 30 colosnál nagyobb képátmérőjű LCD-tévékészülékek forgalma februárban darabszám szerint 2,7 szorosa volt az egy évvel korábbinak, míg a plazma készülékek forgalma mindössze 14,7 százalékkal emelkedett.

zöldhasú
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.