2005. augusztus. 26. 17:07
hvg.hu
Utolsó frissítés: 2005. augusztus. 26. 17:23
Tech
A kínai kormány korlátozza az online játékidőt
Pekingben bemutattak egy új rendszert, amely elejét veszi, hogy az egyes játékosok túl sok időt töltsenek az internetes szerepjátékokkal. A kormány három órában maximálta az egy huzamban lejátszható időt. A szabályozásnak az összes, az országban elérhető játékszolgáltató alá kell, hogy vesse magát.
„Az időzítő mechanizmus megakadályozza, hogy a fiataloknál függőség alakuljon ki az online játékokkal kapcsolatban” – nyilatkozta Kou Hsziao-vej, a Sajtó és kiadóipar felügyelő szervezetének (GAPP) Audiovizuális és Internetes publikálásért felelős részlegének igazgatóhelyettese.
Az Interfax hírügynökség értesülései szerint a GAPP előírásai alapján kialakított rendszer a három órás limit elteltével a játékban használt szereplők képességeit automatikusan lerontja, így csökkentve a játékélményt. Öt óra folyamatos játék után a rendszer a létező legalacsonyabb szintre állítja be a játékosok képességeit, ellehetetlenítve az előrehaladást. A korlátozás időtartama alatt a felhasználók kisebb eséllyel találják meg az elrejtett kincseket és díjakat az online szerepjáték világában.
A rendszer emellett nyilvántartja az egyes játékosok által lejátszott etapok időtartamát, elejét véve a csalásnak. Ha valaki egy három órás maraton után kijelentkezik a rendszerből, majd azonnal újra kezdi, a korlátozás ugyanúgy érvénybe lép. A játékosoknak minimum öt órát kell a rendszeren kívül töltenie, hogy a rendszer újra induljon.
A GAPP javaslata alapján a három óránál kevesebb játékkal töltött idő még az „egészséges”, a háromtól öt óráig terjedő időtartam „fárasztó”, míg az ennél hosszabb játékmaraton „egészségtelen” besorolást kapott. Kína hét legnagyobb online játékszolgáltató cége a szabályozás mellett aláírt egy közös egyezményt, amelyben megállapodnak, hogy „a rövidtávú haszon feláladozásával egészséges felhasználói környezetet teremtenek a fiatal internetezők számára.
A rendszer szeptember végére készül el, a tesztüzemmód pedig októbertől indul. A kínai kormány szándéka szerint 2006 első felében már az összes online játéknak alkalmazkodnia kell az új szabályozáshoz.
Az Interfax hírügynökség értesülései szerint a GAPP előírásai alapján kialakított rendszer a három órás limit elteltével a játékban használt szereplők képességeit automatikusan lerontja, így csökkentve a játékélményt. Öt óra folyamatos játék után a rendszer a létező legalacsonyabb szintre állítja be a játékosok képességeit, ellehetetlenítve az előrehaladást. A korlátozás időtartama alatt a felhasználók kisebb eséllyel találják meg az elrejtett kincseket és díjakat az online szerepjáték világában.
A rendszer emellett nyilvántartja az egyes játékosok által lejátszott etapok időtartamát, elejét véve a csalásnak. Ha valaki egy három órás maraton után kijelentkezik a rendszerből, majd azonnal újra kezdi, a korlátozás ugyanúgy érvénybe lép. A játékosoknak minimum öt órát kell a rendszeren kívül töltenie, hogy a rendszer újra induljon.
A GAPP javaslata alapján a három óránál kevesebb játékkal töltött idő még az „egészséges”, a háromtól öt óráig terjedő időtartam „fárasztó”, míg az ennél hosszabb játékmaraton „egészségtelen” besorolást kapott. Kína hét legnagyobb online játékszolgáltató cége a szabályozás mellett aláírt egy közös egyezményt, amelyben megállapodnak, hogy „a rövidtávú haszon feláladozásával egészséges felhasználói környezetet teremtenek a fiatal internetezők számára.
A rendszer szeptember végére készül el, a tesztüzemmód pedig októbertől indul. A kínai kormány szándéka szerint 2006 első felében már az összes online játéknak alkalmazkodnia kell az új szabályozáshoz.
Gazdaság
MTI
2005. május. 01. 15:13
Jön az IBM kínai utódja, a Lenovo
Tech
Infinit
2005. augusztus. 23. 09:28
Sokmillió kínai harcol egymással az interneten
Tech
MTI
2005. augusztus. 10. 09:07
Kína 2007-re tervezi holdrakétája fellövését
Tech
reuters
2005. március. 01. 13:18
Fékevesztett kínai internetpenetráció
Golden Blog
hvg.hu
2005. június. 14. 13:53