A britek negyede rendel interneten karácsonyi ajándékot
A vállalatok világszerte aggodalommal figyelik a munkahelyi internet segítségével történő karácsonyi ajándékvásárlás előretörését.
Mint a YouGov közvélemény kutató cég 2000 munkavállaló megkérdezése nyomán megállapította, a válaszadók 23%-a fogja idén igénybe venni a munkahelyi internetet karácsonyi ajándékok vásárlására. Az eredmény az online vásárlásban jártasabb fiatal (18 és 29 év közötti) dolgozók körében elérte a 28%-ot. A nők elkötelezettebbek és szorgalmasabbak (vagy talán jobban szeretik az árut a maga fizikai valóságában látni), mint a férfiak. A férfiak 27%-ával szemben a nőknek ugyanis csupán 17%-a tervezi, hogy karácsonyi bevásárlását online végzi a munkahelyen.
A brit számítógép-használók növekvő számának köszönhetően Nagy-Britanniában az idén karácsonykor 3,5 milliárd font forgalom várható a weben, ami az elmúlt évhez képest 40%-os növekedést mutat.
Magyarországon egyelőre nem jellemző, hogy az emberek interneten keresztül intéznék a karácsonyi bevásárlást, az ajándékok keresését azonban nagyon sokan végzik online, és megsokasodnak az elektronikus üdvözlőlapok is - mondta egy magyarországi információbiztonsági cég szakembere.
A forgalom növekedése jó hír az online kereskedők számára, a vállalatok azonban világszerte aggodalommal figyelik ezt a folyamatot - hangoztatta a Clearswift vezérigazgatója. Az eredmények szerint ugyanis a karácsonyi ajándékok keresése elvonja a dolgozók figyelmét a munkájukról. Ezen felül ha az alkalmazottak figyelmét felkeltik a kéretlen reklámlevelek, akaratlanul is vírusokat, kémprogramokat tölthetnek le, ami rendszerleálláshoz vagy bizalmas információk kiszivárgásához vezethet.