Azt az egy hidrogénhajtású buszt Csepelen és Szigetszentmiklóson használnák.
„2025-ben is folytatja jármű-fiatalítási programját a MÁV-csoport: a 2018 óta forgalomba állított 2500 darab új autóbusz után az idén 131 db korszerű, dízelüzemű jármű és egy – a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. támogatásával forgalomba álló – hidrogénmeghajtású autóbusz beszerzésére indított közbeszerzési eljárásokat a nemzet közlekedési vállalata” – közölte hétfőn a MÁV.
Közleményükből kiderült: a buszokért összesen 10,5 milliárd forintot fognak fizetni, de mint minden, a magyar vasutat érintő sztoriban, úgy itt is van egy hatalmas ha. A közbeszerzési eljárás ugyanis feltételesen indult el, a beruházási hitel rendelkezésre állásától függ – írták.
De, ha sikerül megvenni a buszokat, akkor azok Baranyában, Bács-Kiskunban, Fejérben, Győr-Moson-Sopronban, Somogyban, Tolnában, Vasban, Veszprémben és Zalában fognak munkába állni. Egyelőre a pontos típusokat nem nevezték meg, annyit azonban elárultak, hogy a dízelbuszok mind meg fognak felelni az Euro 6-os környezetvédelmi szabványnak, két utasajtajuk lesz, lesz rajtuk klíma és fűtőberendezés is, utastájékoztató, kamera- és utasszámlálórendszer. Elvárás az is, hogy a sofőrrel együtt legalább 82 utasnak el kell férnie rajtuk, valamint kerekesszékes utast is tudnia kell szállítani. A felhívásra 2025. február 6-ig várják az ajánlatokat.
Az előbbi elvárások viszont a dízelbuszokra érvényesek. A hidrogénhajtásútól elvárják, hogy alacsony padlója legyen, legalább három ajtóval, és 350 kilométeres hatótávval. Ez a busz Csepel és Szigetszentmiklós térségében fog majd munkába állni. Erre január 31-ig várják az ajánlatokat.
(Címlapképünk archív, illusztráció, a Toyota hidrogénhajtású buszának kormánykereke látható rajta.)