A maranellói istálló és a sportág felügyeletét ellátó szervezet megállapodásra jutott, de a tartalmát titkolják. A riválisok felháborodtak.
A tíz Formula–1-es csapat közül hét közös nyilatkozatot adott ki szerda délelőtt. A Mercedes, a Red Bull, az Alpha Tauri, a Williams, a McLaren, a Renault és a Racing Point aggodalmát fejezte ki, és jogi lépéseket helyezett kilátásba a Ferrari és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) között létrejött titkos megegyezés miatt, ami az olasz istálló tavalyi motorjáról szól.
A csapatok – kivéve a Haast és a Alfa Romeót, amelyek a Ferraritól kapják az erőforrásokat – "meglepetésüknek és megdöbbenésüknek" adtak hangot, miután a FIA a spanyolországi hivatalos tesztelés utolsó napján, a múlt pénteken megjelent közleményében azt írta: a műszaki vizsgálatok elvégzése után megegyezésre jutott a Ferrarival az erőforrásáról. A közleményben a FIA úgy fogalmazott,
a megállapodás részletei a két fél között maradnak".
A titkos egyezséget kifogásoló csapatok szerint ez elfogadhatatlan.
"Egy nemzetközi sportági szövetség felelős azért, hogy a legmagasabb szintű irányítás, feddhetetlenség és átláthatóság mellett járjon el" – olvasható a közleményükben.
Határozottan tiltakozunk az ellen, hogy a rivális csapatok által megfogalmazott kifogásokat követően a FIA hónapokig tartó vizsgálat után bizalmas megállapodást kötött a Ferrarival."
Az istállók azt írták, elkötelezettek az ügy teljes és részletes nyilvánosságra hozatala mellett, mert szerintük csak így biztosítható, hogy a sportágban szereplők mindegyike egyenlő és sportszerű bánásmódot kapjon. A hét csapat mindezen túl jelezte, hogy fenntartja a jogorvoslathoz való jogát mind a FIA-nál, mind pedig az illetékes bíróságoknál.
Az ellenfelek tavaly azzal gyanúsították az olaszokat, hogy az üzemanyagáramlás-mérőjük nem felelt meg a szabályoknak. A maranellói istálló tagadta ezeket a vádakat, bár autói nagyon jó köridőket futottak a 2019-es idényt megelőző teszteken, az egyenesekben pedig egész évben minden riválisnál gyorsabbak voltak. A FIA az év későbbi szakaszában új előírásokat fogalmazott meg az üzemanyag-áramlást mérő szenzorokról, ezután rosszabb lett a Ferrari teljesítménye, és az olaszok autói az idei teszteken is lassabbak voltak, mint a Mercedes.
A Ferrari tavaly a Mercedes mögött második lett a konstruktőrök világbajnoki pontversenyében három futamgyőzelemmel.
Az idei szezon jövő vasárnap Melbourne-ben, az Ausztrál Nagydíjjal kezdődik.
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.