A Forma-1-es csapatok négy napot teszteltek a spanyolországi Jerezben, a következő állomás pedig Barcelona lesz. A pilóták eddigi tapasztalatai.
Paul di Resta (brit, Force India): "Eddig mindegyik tesztnap eredményes volt, így újabb és újabb mérföldeket raktunk az autóba. Pillanatnyilag az a célunk, hogy megtaláljuk a helyes irányt, és minél több adatunk legyen az új kocsi teljesítményéről más és más üzemanyag-mennyiségnél. Az idővel most annyira nem foglalkozunk, sokkal inkább felszerelés és az egyensúly megtalálásával. Pár dolgot még fejlesztenünk kell az elkövetkező teszteken, mielőtt rajtrácsra gurulok, beleértve a DRS-t (drag reduction system, a kocsik áramvonalasítását jelenti). Bár az utolsó etap előtt sajnos eltört valami az orrészben, ami miatt kicsúsztam a kavicságyba, de összességében eredményesek voltak az eddigi tesztek. Jerezben futamról futamra fejlődtünk, ez bíztató."
Bruno Senna (brazil, Lotus Renault): "Számomra az első pár kör arról szólt, hogy megszokjam a kocsit és a gumikat. Vizsgáltuk a beállításokat, az aerodinamikát és az egyensúlyt is. Úgy érzem, ezek a lépésről lépésre jövő változások jót tettek nekem, mert pár dolgot máskép kellett beállítani, mint az előttem a kocsiban ülő Nick Heidfeldnél. Bár óriási agymunka volt a sok újdonságra figyelni, azt hiszem a csapat vette azokat a visszacsatolásokat, melyeket én adtam."
Fernando Alonso (spanyol, Ferrari): "Nagyon boldog vagyok. A négy napos jerez-i teszt alatt sem Felipének, sem nekem nem volt komoly gondom, így nagyszerű időszakot zártunk. Tudjuk, hogy a gumik összetétele már nem ugyanolyan, mint tavaly. A legnagyobb változás a kopásuk, ezen a területen még dolgoznunk kell. Az viszont igaz, hogy minden nap találtunk valamit, amit még elemeznünk kell. Barcelonában is megteszünk mindent azért, hogy naponta legalább száz kört tudjunk megtenni."
Heikki Kovalainen (finn, Lotus Team): "A rövidebb pályán töltött körözések és az időjárás változékonysága kettészakította az utolsó tesztnapot, de végeredményben sikerült a beállításokon finomítani és az utolsó körök bizonyították, hogy a sebességgel sincs gond. Viszont elég sokat kellett az új gumikkal bajlódnunk, hogy megtaláljuk az egyensúlyt, de ezen a téren is haladunk. Nem túl szerencsés, hogy állandóan meg kellett állnunk valami miatt, de ilyen a tesztidőszak. Szerintem elégedetten távozhatunk Jerezből, de már a hosszú szakaszokra készülünk Barcelonában."
Nico Rosberg (német, Mercedes GP): "Az előszezonban minden egyes megtett kör hasznos, az utolsó tesztnapon pedig különösen értékes munkát végeztünk, még a hosszú kényszerszünet ellenére is. Sokat kell javítanunk a kanyarokon és kemény munka áll még előttünk, de azoknak az eredményeknek a tudatában, melyekkel Jerezbe érkeztünk, elégedett és nagyon bizakodó vagyok a fejlődést illetően."
Ross Brawn (csapatfőnök, Mercedes GP): „Ezúttal sem maradtak el a kihívások, de a jerezi négy nap nagyon hasznosnak bizonyult a csapat számára. A középső két napon megbízható volt az autó, sok mérföldet tudtunk belepakolni. Azonban még több dolgot kell megoldanunk, hogy a hátralévő két teszten is minél több időt tudjunk a pályán tölteni. Szerencsére Michael és Nico is egyre kényelmesebben érzi magát a kormány mögött. Elsődleges céljaink most a megbízhatóság szinten tartása, valamint a gumik és a KERS (kinetikus energia-visszanyerő rendszer) párhuzamos fejlesztése az autóinkhoz.
Kobajasi Kamui (japán, Sauber): „Számomra nagyon érdekes volt az elmúlt két nap. Bár vesztettünk pályaidőt az utolsó nap folyamán, hasznos volt a bent töltött idő, sok tapasztalatot szereztem az új gumikkal kapcsolatban. Rengeteg munka van még előttünk, de pozitívan értékelem a jerez-i teszteket.”
Sébastien Buemi (svájci, Toro Rosso): „Sikerült végigcsinálnunk azt a programot, amit az utolsó napra terveztünk, így csak gratulálni tudok a csapatnak mindazért, amit az autóval műveltek. 90 kört mentem az utolsó nap, többet, mint az előző napon. Először próbáltam ki a szuperlágy és az intermediate gumikat, igaz csak a teszt végén, de az is több mint a semmi. A tesztek alatt érezhetően javult az autó megbízhatósága, különösen Valencia óta, és ebben az irányban kell fejlesztenünk Barcelonában is.”
Jérôme d’Ambrosio (belga, Virgin Racing): „Nagyon érdekes és hasznos volt az első két tesztnapom a MVR-02 kormánya mögött. Nekem is és a csapatnak is. Még meg kell ismernünk az új kocsit, és szomorú vagyok, hogy nem tudtam több időt a volánnál tölteni. Ugyanakkor boldog vagyok a Jerezben végzett munka miatt, már alig várom, hogy az autóba ülhessek és tovább fejlődjek Barcelonában.
Rubens Barrichello (brazil, Williams): „Sikerült a teszt végén pár hosszú szakaszt is beiktatni és több újdonságot is kipróbáltunk az autón. Az utolsó napnak új gumikkal vágtunk neki, így volt lendület. Az autó kihozta magából, amit lehet, így én is elégedett vagyok. A nap folyamán voltak kisebb problémáink, de szerencsére sikerült mindent a helyes irányba terelni. Nagyszerű, hogy ennyi mérföldet tudtunk beletenni a kocsiba.”
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.