A Red Bull Racing a 2010-es Forma-1-es szezonban mindent besöpört. Megnyerte a konstruktőri világbajnoki címet, majd az egyénit is. A sikercsapat kulcsfigurái nyilatkoznak.
Sebastian Vettel, 2010-as Forma-1-es egyéni világbajnok: „Az utolsó futam alatt azt kértem a mérnökeimtől, hogy ne mondják meg nekem, ki hogyan áll, és videón sem tudtam követni senkit. Ez mégsem volt egyszerű, mert Rocky (Guillaume Rocquelin versenymérnök) nagyon beszédes kedvében volt az utolsó tíz körben. Ez elég szokatlannak tűnt, mert kényelmes előnnyel vezettem a futamot, a kocsi pedig óramű pontossággal működött alattam. Erre az utolsó körben beszólt a rádióba, hogy elég jól állunk.
Azután elkezdte felsorolni a mögöttem célba érkező pilótákat: Hamilton… Button… Rosberg… Kubica… Azt hittem, ekkor majd Alonso nevét mondja, de e helyett németül beleüvöltött a mikrofonba: VILÁGBAJNOK VAGY!!!! És ekkor megállt a világ. Valóban, esküszöm, egy másodpercre minden egy képpé vált. Semmi sem mozgott, nem voltak hangok, nem vert a szívem, abszolút semmi. Az érzelmek, a könnyek és az öröm csak ezután jöttek. Ez volt az én különleges pillanatom.”
Christian Horner csapatfőnök: „Nehéz egyetlen pillanatot kiválasztani, ezért én hármat említek. Az első a Monacói kettős győzelem, a második Brazíliában a konstruktőri vb-cím megszerzése, majd a harmadik Vettel diadala Abu-Dzabiban. Azért persze voltak sötét pillanatok is a szezonban, mint például az a Jägermesiter-Red Bull koktél, amit a mérnökök kevertek nekem az utolsó futam után. Még most is szédülök tőle. A viccet félretéve, a koreai kettős kudarc kemény volt, egyrészt mert miénk lett volna az a futam, másrészt mert hatalmas lehetőséget adtunk a rivális Fernando Alonsónak és a Ferrarinak. Azonban most már a címvédéssel kell foglalkoznunk, hiszen ezt eddig kevesen tudták megtenni a Forma-1 történetében. Ez lesz a mi kihívásunk 2011-re.”
Adrian Newey, vezető tervező mérnök: „Számomra a szezon legszebb pillanata az volt, amikor megtudtam, milyen gyors az RB6. Persze a szélcsatornában végzett tesztek és az első futamon megszerzett pole pozíció még nem garantálta, hogy az utolsó futamon is versenyben leszünk. A csapatok közti fejlesztési verseny idén olyan szoros volt, hogy a kívülállók szerintem nem is tudták felfogni. Felemelő pillanat volt az is, mikor a katasztrofális Koreai Nagydíj után Brazíliában kettős győzelmet arattunk. Megmutattuk, milyen erősek vagyunk.
Az egésznek különleges fűszert ad, hogy ez egy privát csapat, amely nemcsak azonos szintre került a nagyokkal, de le is győzte őket. Régen a Jaguar egy örök középcsapat volt, majd megvette a Red Bull, és most kettős világbajnoki címet szereztünk. Fantasztikus érzés, ha egy kiscsapatot kezd el az ember tervezni és felépíteni, amely később a McLarennel és a Ferrarival csatázik. Az én életemben csak egyszer történt ilyesmi korábban, a Leyton House istállónál, de ott közbeszólt a pénz. Azonban újra esélyt kaptam az élettől, és teljes kört írhattam le.”
Mark Webber, pilóta: A legszebb pillanat számomra egyértelműen a Monacói Nagydíj megnyerése volt. Ez volt a legemlékezetesebb győzelmem, mert sok fantasztikus pilóta nyert már ott, és büszkeséggel tölt el, hogy most már én is köztük vagyok. A hely már legendás a Forma-1-ben, minden gokartozó kisgyerek álma, hogy egyszer Monacóban nyerjen. Az enyém is az volt. És az elbukott egyéni világbajnoki cím? Semmi gond, majd jövőre megszerzem!”
A RED BULL ÉS A FORMA-1 - KRONOLÓGIA |
1987 – az osztrák Gerhard Berger lett az első olyan pilóta, akinek támogatásába beszállt a Red Bull is.
1995 – az energiaital gyártó cég tízéves szponzori szerződést kötött a svájci Sauber F1 csapatával, akik olyan pilótákkal dolgozott együtt, mint Jean Alesi, Mika Salo és Kimi Räikkönen.
2001 – az egyik leggyengébb Forma-1-es év. A Red Bull támogatásával az Arrows csapat csak egyetlen pontot szerzett a világbajnoki küzdelmekben. A pilótaszékekben Jos Verstappen és Enrique Bernoldi ült.
2004 – Valami új kezdődött. Dietrich Mateschitz cége támogatni kezdte a Jaguar Racing istállót és két pilótáját, Mark Webbert és Christian Klient.
2005 – a Red Bull megvásárolta a Jaguart, ezzel teljes értékű Forma-1-es csapattá vált. Az RB1 hetedik helyen végzett a csapat-világbajnokságban.
2006 – a csapat megszerezte első dobogós helyét, David Coulthard a harmadik helyre hozta be az RB2-t Monacói Nagydíjon. Christian Horner csapatfőnök fogadásból meztelenül ugrott be egy medencébe. Bahreinben ráadásul debütált a fiókcsapat, a Toro Rosso.
2007 – A sikercsapat két tagja is ebben az évben csatlakozott: a McLaren mérnöke, Adrian Newey a Red Bullhoz került (az RB3-at már ő tervezte), a 19 éves Sebastian Vettel pedig a Toro Rosso pilótája lett.
2008 – Vettel futamgyőzelme az Olasz Nagydíjon, Monzában a Toro Rossóval.
2009 – az első kettős győzelem Kínában: a nagycsapatba ebben az évben felkerült Vettel győzött, Webber lett a második.
2010 – a Red Bull Racing hatodik szezonjában megszerezte a konstruktőri világbajnoki címet, és az egyénit is (Sebastian Vettel). |
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.