Az idei Forma-1-es szezon végig izgalmas volt, hiszen csak az utolsó futamon dőlt el, ki lesz a világbajnok. Azonban több kínos momentum is tarkította a versenyeket, íme a tíz legemlékezetesebb.
1. Karun Chandhok egykörös debütálása a Bahraini Nagydíjon. Az indiai pilóta Forma-1-es bemutatkozása rövidre sikerült, a Hispania Racing Team autója az első körben megadta magát. „Rámentem egy bukkanóra a pálya új részén, és nem volt túl sok tapasztalatom arrafelé.” Pedig a csapatboxban még I. János Károly spanyol király is látogatást tett, de ez sem segített. Az istálló másik versenyautója tizenhét kört tudott megtenni.
2. A Ferrari olyan hibát vétett Malajziában, amilyet csak a kezdők szoktak. A hatvan éves Forma-1-es tapasztalattal rendelkező olasz istálló mindkét pilótája, Fernando Alonso és Felipe Massa is spórolni akart a gumival, és az eső enyhülésére várt az időmérő edzés első etapjában. Az enyhe esőben még nem hajtottak ki a pályára, csak később, mikor már nem várhattak, de a zivatar egyre hevesebb lett. Hezitálásuknak az lett az eredménye, hogy a két versenyző tovább sem jutott a második etapba, Alonso a 19. Massa a 21. helyről rajtolhatott másnap.
3. Isztambulban megingott a Red Bull-egység. A Török Nagydíj volt az első olyan verseny, melyen a Red Bull Racing két pilótája nyíltan összeveszett. A verseny 39. körében Mark Webber az élen autózott, de egy kanyarban csapattársa, a mögötte haladó Sebastian Vettel besurrant mellé, aminek a vége az lett, hogy összeakadtak, és a fiatal német versenye véget ért. A két pilóta a verseny után össze is szólalkozott, Vettel a kamera előtt mutogatott, a Red Bull pedig a két pilóta marakodása miatt biztos kettős győzelmet adott oda a McLarennek.
4. Mark Webber valenciai karambolja. Az Európa Nagydíj nyolcadik körében a Red Bull Racing ausztrál pilótáját kihívták kerékcserére, a következő körben pedig már hátulról el is kapta az előtte haladó Heikki Kovalainen Lotusát. Az RB6 a levegőbe emelkedett, megpördült, majd a gumifalnak csapódott, de szerencsére Webber sérülés nélkül úszta meg a repülést. „Jól vagyok, csak az nyomaszt egy kicsit, hogy ennek a balesetnek egyáltalán nem kellett volna megtörténnie – mondta Webber a futam után. Kovalainen szerinte feleslegesen tartotta fel őt. – Arra gondolok, hogy mennyi ideig maradhatott volna még Heikki előttem? Tizenöt másodpercig? Meg kéne kérdeznie magától, hogy megérte-e.”
5. „Fernando gyorsabb nálad.” Az év egyik elhíresült rádióbeszélgetése a Német Nagydíj 49. körében zajlott Rob Smedley, a Ferrari pályamérnöke és Felipe Massa, az élen haladó pilótája között. A beszélgetés után nem sokkal a brazil elengedte csapattársát, Fernando Alonsót, aki így megnyerte a versenyt. Az eset után újra föllángoltak a viták a burkolt csapatutasításokkal kapcsolatban. A Ferrarit a helyben kiszabható legmagasabb, 100 ezer dolláros büntetéssel sújtották. A döntés után a csapatfőnök, Stefano Domaneicali annyit mondott, hogy soha nem látott mértékű a képmutatás a Forma-1-ben.
6. Schumacher nagy vitát kiváltott "falhoz szorítása" a Hungaroringen. A hétszeres Forma-1-es világbajnok a Magyar Nagydíj 66. körében mintegy 300 km/órás sebességnél majdnem a célegyenes falához préselte az őt megelőzni próbáló Rubens Barrichellót, a Williams veterán pilótáját. Aki nem mellesleg egykor csapattársa volt a Ferrarinál. A baleset után mindenki elítélte a német pilótát, különösen Derek Warwick versenybíró bírálta élesen.
7. „Ha bejön, király vagyok, ha nem, idióta” – mondta Sebastian Vettel a Belga Nagydíj után. Ez nem a német pilóta versenye volt, aki egy meggondolatlan manőverrel előbb a 16. körben a tavalyi világbajnok Jenson Button (McLaren) autóját ütötte ki a versenyből, majd Vitantonio Liuzzi Force Indiaját borotválta le. Vettelt meg is büntették, a McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh el is nevezte „karambol kölyöknek” (crash kid). A későbbi világbajnok rengeteg kritikát kapott a futam után.
8. Lewis Hamilton nullázása Monzában és Szingapúrban. A McLaren pilótája már az Olasz Nagydíjon is idő előtt fejezte be a versenyt (1. kör), mikor meg akarta előzni Felipe Massát (Ferrari). Két hét múlva, a Szingapúri Nagydíj 37. körében Hamilton a rivális Mark Webber (Red Bull Racing) mellé merészkedett be, kerekeik viszont összeértek, így a 2008-as világbajnok kiesett és sorozatban a második futamot zárta pont nélkül. A versenybíróság végül egyik pilótát sem büntette meg.
8. Alonso esete Petrovval. A szezon utolsó versenyén, Abu-Dhabiban kiélezett volt a verseny Fernando Alonso (Ferrari), Mark Webber és Sebastian Vettel (mindkettő Red Bull Racing) között. A legkevesebb esélye a fiatal németnek volt (legalábbis a pontok alapján), mégis ő nyerte meg a világbajnoki trófeát. A Ferrari hibás döntést hozott Alonso idő előtti kihívásával, aki a kerékcsere után a verseny végéig képtelen volt megelőzni Vitalij Petrovot (Renault), a vb-címet pedig elbukta. Mindezt úgy vezette le, hogy a leintés után mutatogatott neki, de később elnézést kért.
10. Hülkenberg - Maldonado csere 15 millió dollárért. Ennyit, azaz versenyenként 750 ezer dollárt fizetett a venezuelai Pastor Maldonado, hogy beleülhessen a Williams egyik autójába. Ezért viszont valakit ki kellett tenni a csapatból, a vezetőség végül a fiatal német Nico Hülkenberg mellett döntött. A novemberi bejelentés után morális vita indult el: mi ér többet, a pénz vagy a tehetség? Bár az eset már a szezon után történt, mindenképpen a sportág egyik gyenge pontjára világít rá.
Kovács Kokó István: Nem baltával rontok be az irodába
Gazdasági és jogi átvilágítást ígért a Magyar Ökölvívó Szakszövetség újonnan megválasztott elnöke, Kovács Kokó István. Atlanta olimpiai bajnoka a rá váró feladatok mellett beszélt arról, mekkora szerepe lehetett a politikának a megválasztásában, miként alakult a viszonya Erdei Zsolttal, miért indul nála hatalmas mínusszal a szövetségi kapitány, és hogy miért ilyen határozott a véleménye Imane Helif ügyéről. Interjú.