A limitált darabszámban készülő jubileumi Alpina B8 GT az M8 Gran Coupénál is nagyobb tempót virít.
A BMW saját kis házi tuningcégeként jegyzett Alpina idén ünnepli fennállásának 60. évfordulóját, és ezt megünnepelendő ezt a vadonatúj modellt dobta piacra a német manufaktúra:

Az általunk is alaposan letesztelt 8-as sorozatú Gran Coupéra épülő B8 GT a valaha készült legerősebb Alpina, melyből mindössze 99 példányt terveznek gyártani.
A stílusosan sportos külsejű újdonság gépházteteje alatt a német gyártó jól ismert 4,4 literes V8-as biturbó benzinmotorja (N63) rejtőzik.


A 634 lóerős teljesítmény, illetve 850 Nm-es csúcsnyomaték 3,3 másodperces 0–100-as gyorsulást, illetve 330 km/h végsebességet tesz lehetővé.
A típus M8 Competition nevezetű, 625 lovas S63-as motort felvonultató gyári csúcsmodellje ugyan 3,2 másodperc alatt tudja le a 0–100-as sprintet, a végsebessége azonban „csak” 305 km/h.


A 2175 kilogramm tömegű, nyolcfokozatú automata váltós B8 GT 10,5 másodperc alatt pattan fel álló helyzetből 200 km/h-ra.
Az egyedi 21 colos könnyűfém-felnikkel szerelt, nemesített utasterű Alpina B8 GT hivatalos listaára 225 ezer euró (93 millió forint). Viszonyításképp, a BMW M8 Gran Coupé Competition magyarországi indulóára 62,6 millió forint.


