Sport hvg.hu 2010. július. 13. 11:25

Nem a hungaroringi bukás miatt szenved idén Massa

Felipe Massa, a Ferrari versenyzője nem a tavalyi hungaroringi baleset esetleges utóhatásának, sokkal inkább a gumikkal kapcsolatos problémáknak tulajdonítja idei gyatra szereplését.

Aki idén látja először vezetni Felipe Massát, a Ferrari versenyzőjét, talán el sem hiszi, hogy a brazil pilóta 2008-ban néhány másodpercig világbajnoknak is érezhette magát. A két évvel ezelőtti vb-ezüstérmes harmatosan teljesít, Silverstone-ban is csak a 15. helyen végzett, s bár a maranellói csapat meghosszabbította a szerződését, egyre többször merül fel a kérdés: mi áll a gyatra szereplés hátterében?

Tavaly a dél-amerikai borzalmas balesetet szenvedett a Magyar Nagydíj hétvégéjén, amikor fejen találta egy rugó, amely Rubens Barrichello Brawn BGP001-es autójáról vált le. Az incidenst hosszas lábadozás követte és a versenyző csak az idei évad kezdetén térhetett vissza a volán mögé éles körülmények között. Sokak szerint éppen ez a gond és a baleset utóhatásai hátráltatják Massát, aki azonban leszögezte: nem ez, sokkal inkább az abroncsokkal kapcsolatos problémák akadályozzák abban, hogy korábbi önmagát idézze.

„Teljesen más a gond – mondta a brazil Globo TV-nek Massa, amikor arról faggatták, hogy idei teljesítményének van-e köze a tavalyi balesethez. – Ez a bajnokság sokkal nehezebb annál, mint amire számítottam, de legalább tudom, hogy miért. Ennek nincs köze a balesetemhez, sokkal inkább az a probléma, hogy gondjaim vannak a gumikkal. Ugyanaz vagyok, aki előzőleg voltam. Tudom, hogy ha minden rendben lenne, ismét a bajnoki címért csatáznék.”

Massa az évad félidejét jelentő Brit Nagydíj után 67 ponttal az egyéni tabella 8. helyén állomásozik: új csapattársától, az 5. helyet elfoglaló Fernando Alonsótól 31, míg az élen álló McLaren-menőtől, Lewis Hamiltontól 78 egységgel van lemaradva. Bajnoki esélyeiről már lemondott a 2008-as vb-ezüstérmes, de reményei szerint lehet még néhány jó versenye az évad hátralevő részében.

„Még nem ért véget a bajnokság, de nyilvánvaló, hogy kompromittált helyzetben vagyok. Sok versenyt kellene nyernem úgy, hogy közben a többieknek olyan nehézségeik adódnak, mint amilyenek nekem voltak a legutóbbi versenyeken. Nem szabad feladni így sem, fel kell emelnünk a fejünket és dolgoznunk kell az autó fejlesztésein, aztán pedig meglátjuk, hogy mi lesz” – mondta saját helyzetéről a silverstone-i futamot követően Massa.

Noha a szezon elején úgy tűnt, hogy a két latinos vérmérsékletű Ferrari-menő között elmérgesedhet a viszony, a Scuderia vártnál gyengébb szereplése miatt elcsitultak az indulatok. Sőt, a napokban maga Alonso is védelmébe vette csapattársát.

„Felipe nagyon erős, nagyon gyors versenyző és nem csak az időmérőkön, hanem a versenyeken is kiegyensúlyozottan teljesít. Ő az eddigi legerősebb csapattársam. Néha nehéz dolgom volt Giancarlo Fisichellával és Jarno Trullival is, de versenyzőként akkoriban még nem volt olyan jó, mint most. Hamilton teljesen más volt, ő akkor jött a GP2-ből, amikor épp átálltunk Michelinről Bridgestone gumikra, így nagyjából hozzá volt szokva az abroncsokhoz. Természetesen ő is a legjobbak közé tartozik, de tehetség tekintetében kétségkívül Felipe a legjobb” – mondta az AS című spanyol sportlapnak Alonso.

Forrás: automenedzser.hu

párizsi olimpia 2024
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.