A Ferrari az üzemanyag-takarékos motoron dolgozik
A Ferrari mérnökei a 2010-es idényre olyan motor létrehozásán fáradoznak, mely a felhasznált üzemanyag szempontjából sokkal hatékonyabb az eddigieknél. A hírek szerint nem is állnak rosszul.
A spanyol Diario AS szerint a maranellóiak folyamatosan a motor és az üzemanyag takarékosabb hatásfokán dolgoznak, így próbálva kiküszöbölni azt a problémát, miszerint jövőre nem lehet újratankolni az autókat verseny közben. Azaz annyi üzemanyaggal kell elindulniuk a pilótáknak, amennyi elég lesz futam végéig. A kerékcsere-kötelezettség ugyanakkor megmaradt.
Az olasz csapat mérnökeinek azonban figyelniük kell, hiszen a motor egy részéhez egyáltalán nem nyúlhatnak, azokat a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) plombálta le központilag még 2006-ban. Nagyarányú fejlesztést csak 2010-ben végezhetnek majd a motorgyártók, a kiegészítőkön azonban most is változtathatnak, fejleszthetnek. Emiatt egyelőre rejtély, Maranellóban mivel próbálkoznak pontosan a szakemberek.
Felipe Massa, az istálló sérüléséből visszatért brazil pilótája szerdáig körözött Mugellóban a 2007-es Ferrarival, papíron betartva a teszttilalmat. Ugyanakkor pár „újdonságot” is kipróbáltak az AS szerint. „A teszt főleg Massa miatt lett kitalálva, és egyvalami biztos: még gyorsabb, mint magyarországi balesete előtt" – mondta a spanyol lapnak Marc Gené. A Ferrari tesztpilótája elégedett az olasz istálló 2010-es autójával is, mely a 661 kódnevet viseli.
„A szélcsatorna adatai jók, önbizalomra adnak okot, de nem tudjuk, a többiek hol tartanak pontosan. Majd a versenyeken derül ki, meddig jutottunk.” A lap szerint az istállók – különösen a Ferrari – egyre ügyesebben próbálják kijátszani a teszttilalmat, ezért az egész szabályozás csak nevetségessé teszi a szövetséget.
Kézilabda-Eb: a revánson túl is sok múlhat a magyar-svéd meccs végeredményén
Fontos meccset játszik este hattól a magyar női kézilabda-válogatott az Európa-bajnokságon: ha sikerül legyőznie a svéd csapatot, jó esélye van a legjobb négy közé jutni.