Plázs hvg.hu 2014. október. 15. 10:54

Még egy veszélyes divatmárka, mely csak a szupervékonyságot tűri

A Brandy Melville egy olyan ruházati üzletlánc, ahol már az M-es méret már túl nagynak számít.

One-size és S. A Brandy Melville üzleteiben csak elvétve találni M-es méretet, a farmerek például olyan nőkre készülnek, akiknek a derékméretük legfeljebb 25 hüvelyk, azaz 63,5 centimeter. Ehhez képest az amerikai fiatalok átlagos derékmérete 31 hüvelyk, tehát majdnem 79 centiméter. A márka 18 üzletet nyitott eddig Kaliforniában és New Yorkban, az Instagram oldalon pedig csakis hosszúlábú, vékony lánykákkal reklámozzák ruháikat. A one-size elvük, hogy egy méretbe mindenkinek bele kell férnie.

Brandy-Melville lányok: egy kaptafa
Instagram

Miért veszélyes ez? Egy népszerű amerikai divatblogger leírta: "Mindig lesznek lányok, akik megpróbálják belepaszírozni magukat. Mindent meg fognak tenni azért, hogy beleférjenek a Brandy Melville-ruhákba". A kihívás pedig könnyen testképzavarhoz vezethet, a bulémia, az anorexia, és más eszetlen diéták melegágya.

Nem ez az egyetlen kirekesztő ruházati márka, az Abercombie&Fitch fennen hirdeti, hogy csak szupervékony és szálkás ügyfelekkel tervez, de még az eladók között sem lehet olyan, aki nem illik bele a képbe. A Lulumelon sportruházati cég pedig kerek-perec kijelenti, hogy a stratégiájában nem szerepelnek a túlsúlyos ügyfelek. Ezért nem is találni 12-es konfekcióméretnél nagyobb cuccokat a boltjaikban. Ez Európában a 40-es méretnek felel meg.