A feladatok jelentős részét ez év végéig, sőt „azonnal” kell elvégezni.
Lázár János építési és közlekedési miniszter Békéscsaba, Eger és Debrecen fejlesztéséről tett közzé utasításokat összesen 36 pontban. Ez szokatlan műfaj: a miniszteri utasítás nem jogszabály, csupán belső rendelkezés a beosztottak számára, és ilyen, városokra bontott formában eddig nem is hozták ezeket nyilvánosságra a hivatalos lap mellékletében. Most viszont a miniszter pontos határidőket szabott, kijelölve a minisztériumon belül a felelős főtisztviselőket.
A feladatok jelentős részét ez év végéig, sőt „azonnal” kell elvégezni. Békéscsabán például hatástanulmány készül a helyi tömegközlekedést kiszolgáló buszok korszerűsítéséről, a repülőtér működési támogatást kap, felújítják a Munkácsy Múzeum homlokzatát, az Andrássy Gyula Gimnázium tornacsarnokát pedig felveszik a Nemzeti Köznevelési Infrastruktúra Fejlesztési Programba.
Debrecenben előkészítik a vasúti pályaudvar kereskedelmi célú hasznosítását, közbeszerzési eljárásokat indítanak a Brassai Sámuel Műszaki Technikum, a Beregszászi Pál Technikum és Kollégium és a Mechwart András Gépipari és Informatikai Technikum kollégiuma, valamint a Keleti-főcsatorna Felszínivíz Tisztítómű fejlesztésére, és megvizsgálják az 1-es villamos fejlesztésének finanszírozási lehetőségét.
Eger esetében például a MÁV vezérigazgatójának azonnali feladata a Budapest–Eger vasúti közlekedés javításának és az Eger–Szilvásvárad nosztalgiavonat hétvégi közlekedésének vizsgálata.
A részletes belső utasítás nyilvánosságra hozatalával Lázár János miniszternek bizonyára az a célja, hogy a határidők betartásáról is nyilvánosan számoltathassa majd el az államtitkárokat és más vezetőket.