Itthon hvg.hu 2024. december. 03. 10:09

A Mentőszolgálat sajnálja, hogy meghalt az a vérző beteg, aki hat órát várt a mentőkre, de aznap több hasonló beteg is várakozott, ezért késett a kocsi

Az OMSZ arra jutott, hogy a mentőt kérő orvos nem adott teljes körű tájékoztatást az eset súlyosságáról, pedig az orvos többször sürgette az azonnali szállítást.

Még októberben halt meg egy nő, miután 6 órán át várt a mentőkre. A hívás egy budapesti egészségügyi intézmény belgyógyászati osztályáról érkezett. A bejelentő orvos egy súlyosan vérző nőhöz kért kocsit, de az többszöri sürgetés után is csak hat órával a bejelentés után érkezett meg. A beteget ugyan még át tudták szállítani a Honvédkórházba, de a nagy vérveszteség miatt már nem tudták megmenteni az életét.

„A mentőszállítási igény megküldésekor olyan alarmírozó tünet nem került rögzítésre, amely azonnali szállítást igényelt volna” – állapította meg a Mentőszolgálat egy dokumentum szerint, amelyet Kunetz Zsombor egészségügyi szakértő tett közzé a Facebookon. Tehát a Mentőszolgálat a segélyhívást bonyolító orvost teszi felelőssé, amiért az nem jelezte a mentőknek, hogy mennyire súlyos esetről van szó. Ugyanakkor a dokumentumban megjegyzik, hogy aznap, abban a hat órában, amíg a később elhunyt beteg várt, több más, hasonlósan súlyos állapotban lévő páciens is várakozott a mentőkre. Mindebből pedig úgy tűnik, hogy kapacitás sem volt elég a Mentőszolgálatnál.

„A Mentőszolgálat az eseten dolgozó kollégáknak kötelező beszélgetést szervezett, ahol »a személyzet figyelmét« felhívták a szakma szabályainak magas fokú betartására” – olvasható a dokumentumban, amit Till Zsolt, az OMSZ regionális vezetője jegyez.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.