A first lady rábeszélte az árcsökkentésre a legnagyobb áruházláncot
Michelle Obama, az amerikai first lady bejelentette, hogy a Wal-Mart, a legnagyobb amerikai hipermarketlánc csökkenti az üzleteiben árult élelmiszerek só-, cukor- és transzzsírtartalmát, s egyúttal a zöldségek és gyümölcsök árát is - közölték a pénteki amerikai lapok.
A washingtoni bejelentés annak az országos egészségtudatosság-kampánynak a keretében történt, amelyet az amerikai elnök felesége a gyermekkori elhízás ellen indított. Mint arra a The Washington Post rámutatott, Barack Obama néhány évvel ezelőtt még csak nem is volt hajlandó vásárolni a láncnál, amely hetente 14 millió vásárlót szolgál ki. Az üzletlánc az Egyesült Államok legnagyobb zöldség-kiskereskedelmi hálózata, amely mintegy 60 ezer beszállítóval szerződött.
A cég ráállt, hogy az üzleteiben forgalmazott csomagolt termékek sótartalmát 2015-ig 25, cukortartalmát pedig 10 százalékkal csökkentse. Azokat a termékeket, amelyek megfelelnek ennek a vállalásnak, megkülönböztető címkékkel látják el.
A Wal-Mart öt évvel ezelőtt kínos konfliktusba került a demokratákkal, amikor Hillary Clinton, aki akkor még New York állam szenátora volt, visszafizette a cégnek a számlájára befizetett kampány-hozzájárulást, mert a dolgozók szakszervezete hiába próbálkozott meg magasabb béreket és kedvezőbb egészségbiztosítási feltételeket kicsikarni az üzletláncból. Michelle Obama, férjének 2008-as elnökválasztási kampánya idején lemondott arról az állásról, amelyet a Wal-Mart egyik beszállítójának igazgatótanácsában betöltött.
Amerika első családjának ezentúl nem lesz nehéz dolga, ha a sokáig elkerült Wal-Martban akar majd vásárolni; a cég ugyanis, amely hagyományosan a vidéki és a külvárosi jelenlétre összpontosított, bejelentette, hogy hamarosan négy üzletet hoz létre Washingtonban.