Az úgynevezett All-You-Can-Jet akciót nem először használja az amerikai légitársaság, tehát a jelek szerint az...
Az úgynevezett All-You-Can-Jet akciót nem először használja az amerikai légitársaság, tehát a jelek szerint az utazásra ösztönző kedvezmény megéri nekik. Az egy hónapra szóló korlátlan utazási kedvezményt a JetBlue összes járatán, az összes úti cél eléréséhez igénybe lehet venni szeptember 7. és október 6. között. A társaság 61 városba (a kontinensen belül csak) összesen 650 naponta induló járatot kínál, tehát bőséggel válogathat az az utazó, aki szeretné bejárni Amerikát 30 nap alatt.
A korlátlan utazásra jogosító jegyet még a kedvezményes időszak előtt le kell foglalni, összesen 699 dollárt kell kifizetnie annak, aki szabadon akar közlekedni a levegőben. Mai árfolyamon nézve a 151 ezer forintos ár egyáltalán nem tűnik soknak, de még akár ezt is csökkenthetjük, ha vállaljuk azt, hogy a pénteki és a vasárnapi csúcsidőben nem ülünk fel a JetBlue járataira, ilyenkor csak 499 dollárt, vagyis kb. 108 ezer forintot kérnek csak tőlünk. Tavaly egyébként a teljes áras jegy 599 dollárba került, és a vállalat pillanatok alatt eladta a készletet, idén is hasonló rohamra számítanak.
A marketingfogás egyébként minden szempontból sikeres, a fiatal, mindössze tíz éves légitársaság a lehető legjobb reklámot csinálta magának az egy hónapos korlátlan utazás bevezetésével. Facebook és Twitter közösségek épültek már a JetBlue kedvezményre, ahol a korlátlan repülést élvező utasok osztják meg egymással tapasztalataikat, élményeiket, miközben természetesen ingyen reklámozzák a vállalat szolgáltatásait, akcióit. Utazási magazinok és fórumok is egyre többet foglalkoznak a JetBlue jelenséggel, és a szakmai is felfigyelt az All-You-Can-Jet akció sikerére, a Hyatt és a Ritz Carlton is kapcsolódó kedvezményeket kínál erre az időszakra, növekvő forgalomra számítva.
Az utazási "Happy Hour" egyébként valóban nagy lehetőségeket tartogat, hiszen a korlátlan utazás csábítása sokakat vonz, és a további akciók még jelentősebb fogyasztásra csábítják azokat, akik egyébként maguktól nem terveznének nagyobb körutazást a kontinensen. Érdekes módon nem csak a turistákat, a stadionokat látogató sportrajongókat, vagy kulturális eseményre utazókat csalogatja a 30 napra szóló kedvezmény, a Yahoo! beszámolója szerint az alkalmi, vagy idénymunkákat keresők is előszeretettel váltanak jegyet a JetBlue járataira ebben az időszakban.
Matt McCall alabamai lakos például saját városában hosszú ideje nem talált munkát, így a repülési akció keretében indult el szerencsét próbálni több városba is. Igaz, állandó munkára nem lelt, de saját bevallása szerint élete leghasznosabban elköltött 600 dollárja volt ez a kedvezményes repülőjegy, hiszen az akció alatt 28 napot utazott, 19 ezer mérföldet tett meg 14 államban, és összesen 15 járatra szállhatott fel. Idén Mattnek már van munkája, de újra részt vesz az akcióban.
Az akció tehát teljes sikernek tűnik, és csak reménykedhetünk benne, hogy a szakmai nálunk is lát majd lehetőséget az akciós, korlátlan utazás lehetőségében. Bár egyelőre nem kell törniük magukat, hiszen a legutóbbi felmérések szerint növekedés tapasztalható a légi közlekedés piacán. Az IATA nemzetközi légiforgalmi szövetség jelentése szerint ugyanis júniusban 17 százalékkal tovább nőtt az első, illetve a business osztályon utazók száma az egy évvel korábbihoz képest, a turista osztályon pedig 9,5 százalék volt a növekedés.
Egyedül Európában pang továbbra is a piac, a belföldi kereslet hiánya miatt. A szakmai szervezet szerint a nyár folyamán az ázsiai feltörekvő országok első osztályú utasforgalmában mutatkozott a legnagyobb növekedés, a prémium osztályok jegyeladásaiból származó bevétel pedig 40 százalékkal nőtt júniusban az egy ével korábbihoz képest.
-NB-