Plázs travelline.hu 2010. február. 01. 15:03

Botrányos átverések a Torkos Csütörtökön

Nem tudjuk, hogy vajon a felhábordás erősebb hajtóerő-e, mint az elégedettség és ezért érkezik általában kevesebb...

Flickr (Creative Commons)

Nem tudjuk, hogy vajon a felhábordás erősebb hajtóerő-e, mint az elégedettség és ezért érkezik általában kevesebb lelkendező beszámoló a Torkos csütörtökről, de minden évben jóval több a panasz, mint a dicsekvés. Tipikus probléma az erre a napra szóló felárazás, hogy kisebb legyen a kedvezmény vagy a nevetséges időlimit, hallottunk olyan helyről, ahol összesen 100 percet adtak a vacsorára. A minél több bevétel érdekében előfordulhat a futószalag hangulat, a pincérek érdektelensége, akár durvasága is. A probléma nem az, hogy mindez előfordulhat, sokkal inkább az, hogy a szervező Magyar Turizmus Zrt. nem törődik az egyébként remek kezdeményezés követésével. Meggyőződésünk, hogy a Torkos csütörtök megérdemelne már egy valódi adatbázis háttérrel működtetett honlapot, ahol a vendégek elmondhatják véleményüket a kipróbált éttermekről és így nem kellene a következő években másoknak információ hiányában újra és újra belefutni a lelkiismeretlen, csaló vendéglősökbe. Mert jelenleg csak a neten vadászva szerezhetünk háttérinfót a kiválasztott helyről az adott napra vonatkoztatva, miközben nem túl nagy fejlesztéssel mindez egy kattintással megoldható lenne.

 

Flickr (Creative Commons)

Az eddig hozzánk beérkezett olvasói beszámolók közül egyedül Tamás volt maradéktalanul elégedett, aki a villányi Bock étteremben evett tegnap. “Villányban voltunk a Bock étteremben. Hibátlan volt minden.  Ajánlom mindenkinek.” - írta levelében.
Laci viszont, aki régi kedvencünkben, a Kisbuda Gyöngyében ebédelt, nem volt ennyire boldog. “Nem figyeltem, nem néztem szét, nem ellenőriztem a számlát, csak ettem, ettem és ettem. A Kisbuda Gyöngyében tettem mindezt, és a kaja triviális minőségén kívül semmi feltünő atrocitás nem ért. Sőt, a felszolgálás nyálassága, pardon, nyájassága még a szokásosnál is feltűnőbbnek mutatkozott, sürgés-forgás, beetetésszerű igyekezet volt tapasztalható. Engem meg lehetett volna győzni, ha a régi, jó egyszerű figyelmességgel, a régi jó és finom ízekkel találkozom, de ez a mai ebéd inkább arról szólt, jól döntöttem, hogy kerülöm néhány éve a helyet. Egyedül az árak tartották meg a színvonalukat, még így felesben is luxusnak számított. Bár egy húsleves olyan volt, mint a jók, a libacomb szálkás és száraznak bizonyult, a libamáj anyjának pedig szerintem kacsa volt az udvarlója. A káposztát nem borban, hanem olajban dinsztelték, a krumplit nem nekem csinálták, hanem egy összefőtt adagból csapták a tányéromba, és minden kevés volt, úgy
elegánsan. Lehet, hogy már én vagyok szekáns, de így jöttem el. Mindegy, ettem már rosszabbul is, azért nem volt ez csapnivaló, csak hát a Kisbuda Gyöngye, még emlékszem, milyeneket lehetett ott egykor enni...” Mélyen együttérzünk, Laci, mi is emlékszünk.

Egy másik olvasónk, aki névtelen kívánt maradni, az étlappal és a kínálattal való mahinációba futott bele. “Most érkeztünk haza a XVIII. kerületben lévő Új Tündérkert étteremből, ahol a Torkos Csütörtök alkalmából foglaltunk asztalt. Az étterem kritikán aluli módon intézte a felkészülést a mai napra. Tudomásom szerint "a csatlakozás feltétele az azon a héten és előző héten használt ’a la carte’ étlap és itallap megtartása és az ÉTEL- ÉS ITALFOGYASZTÁSRA együttesen adott 50%-os kedvezmény." Nos, mi a hónap legelején foglaltunk asztalt, amikor is az étterem honlapján semmilyen különösebb információ nem szerepelt az akcióról, továbbá a foglaláskor sem hangzott el arra vonatkozólag, amit ma tapasztaltunk. Konkrétan, hogy büfévacsoraként oldották meg az estét, az itallap egy házilag nyomtatott A/4-es lap, rajta eléggé zanzásítva a máskor üzemben lévő kínálat. Azt gondolom, ha valaki kiválaszt egy éttermet, elvárható, hogy azokkal a feltételekkel ülhessen le fogyasztani, amikkel ott egyébként is találkozna. Megérkezésünkkor szembesülve a fentiekkel esélyünk nem volt másik helyen próbálkozni, hiszen köztudott, hogy ezen a napon mindenhol teltház van. Hazaérkezésünkkor láttam, hogy ma este már szerepel a büfés megoldásra vonatkozó megjegyzés a lapjukon, ami enyhén szólva is későn közölt információ.” Azt kell, hogy mondjuk, sajnos tipikus az Új Tündérkert esete, és mivel csak itt marad nyoma, bár legalább itt, de jövőre ugyanígy átverhetik a vendégeket.

Flickr (CC)

Dorkáék idén próbálták ki először a Torkos csütörtököt és máris sikerült rossz tapasztalatot szerezniük. Reméljük, azért nem ment el teljesen a kedvük és jövőre egy másik helynek újra esélyt adnak. “Én idén voltam először a párommal torkoskodni. Asztalt foglaltunk a pécsi Király Pizzéria és Snack bárba. Azt mondták, 9-re mehetünk. 9 órára oda is értünk. Először olyan asztalhoz akartak ültetni, aminél annyi hely nem volt, hogy kihúzzuk a széket. Majd miután szóltunk, szájukat húzva ugyan, de adtak másik asztalt, a bejárat mellé. Egyfolytában lökdösték a székemet és mivel az ajtó szinte percenként kinyílt, fáztam is. Majd miután megkérdeztük, hogy bármit lehet-e rendelni, közölték hogy nem, majd elénk került a direkt arra a napra készült étlap. Hát nagyon meglepődtünk. Az eredeti étlap fele sem volt rajta, majd kiderült, az italokból semmi kedvezmény nincs. De az étlapon sem 50%-os ár volt. Hanem 60% illetve 70%-os. Szóval ezek után mégis rendeltünk, grill tálat. A mellettünk lévő asztalnál később rendeltek, mégis előbb megkapták ugyanazt a tálat, mint amit mi is kértünk. Majd jó 20 perc után mi is megkaptuk. Csakhogy a sültkrumpli (köret) lemaradt róla. Szóltunk az egyik pincérnek, mondta, hogy máris pótolja. Addig nekiálltunk enni, de majdnem fél óra után sem jött ki a krumpli, újból szóltunk. Kiderült, hogy elfelejtette... Ezek után szóltam a főnöknek, vázoltam a helyzetet és mondtam, hogy köretet nem kaptunk és az ételünk is kihűlt már. Erre lekezelően közölte, tudja, hogy szóltunk, de elfogyott a krumpli. Majd mielőtt bármit is mondhattam volna, közölte, hogy mivel minden féláron volt, nem kell fizetnünk és akár mehetünk is .Majd az asztalhoz ment és elvitte az ételt. Hát ezek után már mentem is. De úgy éreztem, hogy kidobtak. Még csak meg se ehettem, amit rendeltünk. Hát ezek után biztos be nem teszem még egyszer oda a lábam. Nagyot kellett csalódnom.”

Sajnáljuk, hogy eddig szinte csak rosszat hallottunk a tegnapi akcióról, de fontosnak tartjuk, hogy ne hallgassuk el a negatív tapasztalatokat sem, mert az ilyen éttermeknek nem szabadna, hogy vendége legyen. 

 

 

 

Flickr (Creative Commons)

Újabb beszámolók érkeztek a délután folyamán. Szintén megoszlanak a véleméyek, de örülünk Erika beszámolójának, akik immáron rutinos torkoskodónak számítanak és úgy tűnik az idei étterem-választásuk sokkal sikeresebb volt, mint a tavalyi. 

"Idén, azaz 2009-ben a Noir at L'or (Budapest, VII. kerület, Király utca) éttermet próbáltuk ki. Csak dicsérni tudom. Nem változtattak az étlapon; az étel és az ital árából is megkaptuk a kedvezményt; a kiszolgálás profi, gyors és nagyon udvarias volt. Az ételekről is csak jót tudok mondani. Nekünk annyira tetszett, hogy már tervezzük a következő látogatásunkat. Egy apró megjegyzés: mi délben voltunk, így az esti zsufoltságról nincs tapasztalatunk.
 2008-ban a torkoskodás már nem sikerült annyira jól. Ebéd időben az Articsóka Éttermet (Budapest, VI. kerület, Zichy Jenő utca)  próbáltuk ki. Szűkített étlap választékkal vártak minket, ami 25% volt drágább, mint a normál étlap. Ettől függetlenül a kiszolgálás jó volt; az étel ízlett; a kedvezményt megkaptuk az étel-ital árából. De az áremelésük és utána a kedvezmény nagyon nem volt korrekt. Nem is voltunk ott többet és nem is tervezzük az ismétlést.  
Vacsorára az indiai Kashmirban (Budapest, V. kerület, Arany János utca) voltunk. Itt is szűkített étlappal vártak minket és az ételek adagja fél adag volt. Ezért többen reklamáltak akkor, de a pincér csak széttárta a karját. Itt se ismételtünk azóta se. "

Flickr (Creative Commons)

Ágnesék kevésbé voltak szerencsések. Náluk az étel sem volt tökéletes és a számlával is akadtak gondok.  "Íme még egy adalék, negatív tapasztalat, amivel másokat is figyelmeztetnék. A budapesti VII. kerületi Nagy Diófa utcában található King’s Hotel épületében lévő Kinor David kóser étterem, amit  jó lesz elkerülni, mert úgy tűnt nem apró tévedésekkel számláznak. 
A Torkos Csütörtök alkalmából tett látogatásunk során sovány kínálatú étlapot, itallapot pedig egyáltalán nem találtunk. Ezzel szemben, bár tisztában voltunk vele, hogy igen drága helyen vagyunk, a végén jött a nagy meglepetés.
Az étel részben majdnem hidegen érkezett, részben szenesre égetve.  A szomszéd asztal számlázásnál történt reklamációját hallva, és a pincér bocsánat kérése után kihozott új számlát is látva  a magunk horribilis számláját, már tételesen átvizsgáltuk.  Mit nem láttunk, bizony laza tíz ezerrel túlszámolták a fogyasztásunkat. Szóltunk, ezúttal is bocsánat kérés, majd új számla érkezett.  Ez bizony már több mint gyanús, a magunk részéről itt biztos nem leszünk törzsvendégek." 

Márta tavaly véletlenül találkozott az akcióval, idén pedig már célzottan torkoskodott, és nagyon pozitívak az eddigi tapasztalatai. "Öszintén megörültem mikor megláttam  ezt a torkos csütörtök napot. Tavaly egy gyógyfürdőben dolgoztam és ott ért a meglepetés, hogy olcsó lesz az ebédem. Idén már nem árultak menüt seholsem. Viszont mivel ritkán veszünk halat, pedig nagyon szeretjük, most ebben az irányban engedtük el magunkat. Ami külön tetszett, hogy 5 éves kislányom is evett a roston sült halból, pedig >>nem szereti<<."



Flickr (Creative Commons)

Lehet, hogy a jó hírek lassabban terjednek, de tegnap éjszaka csak pozitív tapasztalataikat osztották meg velünk olvasóink. Anitáék a tavalyi tapasztalataik után bizalmatlanok voltak, de kellemesen csalódtak. "Nálunk hagyománnyá vált a torkos csütörtökön való részvétel. A tavalyi csalódás miatt, idén kissé kételkedve kerestük fel az új éttermeket. Választásunk a Régi Sípos Halászkert étteremre esett, a III. kerületben. Nagyon kellemesen kellett csalódnunk mind a felszolgálás, mind az étel minőségében, mennyiségében is.  A kiszolgálás nagyon gyors volt, 15 perc után megkaptuk az előételt, illetve rögtön utána következett a főétel, amire szinte semmit nem kellett  várni. Az étel mennyisége megfelelő volt, még csomagoltatni is kellett:-) Mindenkinek bátran ajánlom ezt az éttermet. A hely kellemes hangulatú, bár lehet, hogy nem mindenkinek "olcsó".  Nekünk megfelelt!"

Istvánék először indultak féláron vacsorázni egy nagyobb társasággal, és az általuk választott nyíregyházi étteremmel teljesen meg voltak elégedve. "Nekem pozitív élményem van a torkos csütörtökkel kapcsolatban. Idén próbáltuk ki először, barátnőmmel, kollégiumi szobatársammal és az ő barátnőjével. A nyíregyházi One Diner -be foglaltunk asztalt este 9 körülre, kicsit várni kellett az asztalra, nagy volt a nyüzsgés, de megérte. Nagyon finom ételek, és az adag még két embernek is sok lenne. Az étel ital normálisan fél áron, minden! Nagyon sokat fogyasztottunk, ettünk és ittunk, borravalót hagytunk és mégis rendkívül olcsón kijöttünk. Kár, hogy eladják az éttermet és nincs sűrűbben ilyen akció :))"

Flickr (Creative Commons)

Lászlóék nem nem voltak ilyen szerencsések. Egy jónevű érdi étteremben foglaltak 6 főre asztalt, de nem az elvárt színvonalat kapták. "Én, a családommal az érdi Korona Étterembe foglaltam asztalt, ez a vendéglátó hely érdi viszonylatban jó szinvonaluként ismert, ahol még cukrászda is üzemel. Este nyolc órára foglaltam asztalt, megérkezésünk után körülnézve látszott, hogy teltház van még a cukrászda területén is terítettek. Mi hatan voltunk, az asztalunkon lévő cetli tanulsága szerint előttünk már négy illetve hat órakkor is étkezetek ennél az asztalnál, tehát úgy gondolom többszörös teltházzal üzemelt az nap az étterem. Asztalunkat elfoglalva megkaptuk a fénymásolt étlapokat (hármat) többel nem tudtak szolgálni amiken nagy betükkel vírított "Torkos Csütörtök" étlap. Ez volt az első meglepetés amit aztán több is követett, szó sem volt az étterem által rendszeresen kinált ételekről és italokról három féle előételből, három féle levesből és kb. 15 féle főételből lehetett választani, a deszert szintén három féle volt. A sörök közül csak csapoltat lehetett rendelni, amikor az üveges sörök felöl érdeklődtem egyszerüen azt a választ kaptam, hogy nincs. A borokból volt választék, az égetett szeszekből csak minimális volt a kinálat. A menüsort végignézve legszivesebben az üzletvezetőt hívtam volna nem a rendelést felvevő felszolgálót, a feleségemre hallgatva megrendeltük az ételeket, amit 55-60 perc után fel is szolgáltak. Az ételekről nem tudok jót mondani de rosszat sem. Kiemelkedőt nem tudtak nyújtani sem ízvilágban sem a tálalás módjában. Az ételek felszolgálása után még kb. 30 percet maradtunk és nagyon rossz hangulatban keserű szájízzel távoztunk. Magam részéről végig úgy éreztem, hogy nem a vendég megfogása és ezzel együtt az étterem jó hírének a keltése a cél, hanem minnél kisebb befektetéssel a minnél nagyobb árbevétel elérése."

csurtus.blog.hu

Andreáék egy körúti vendéglőbe foglaltak asztalt. Sajnos ők sem fogják a rendezvény és az étterem jó hírnevét öregbíteni. "Meglepve olvastam soraikat oldalukon. Egyszerűen elfogadhatatlannak tartom a magyar vendéglátás hozzáállását, és értetlenül állok azelőtt, hogy ha az akcióhoz önként csatlakozhatnak az éttermek, miért áldozzák fel a minőséget a mennyiség (bevállalt vendégek száma) oltárán...? Mi az Il Patio - Planet Shusi (ex Venezia) étteremben foglaltunk asztalt este 9-re. Amikor megérkeztünk annyit mondtak, hogy picit várni kell az asztalra. Később megmutatták melyik lesz az asztalunk.... Nos, 9:15-kor még a desszertet szolgálták fel a családnak, akiket látszólag nem izgatott, hogy "lejárt az idejük". Megjegyzem arról nem szólt a fáma, hogy ők időben el tudták-e foglalni az asztalukat......Nos, miután közel 40 perces várakozás után lehuppantunk az asztalunkhoz, leszedték az előző vendégsereg maradékát és a terítőt, amit később nem pótoltak. Igaz az asztalt letisztították, egy szavunk sem lehetett. Étlapot azon nyomban kaptunk, a rendelést is gyorsan felvették, ezzel nem is volt baj. Sőt, az előételekkel sem volt semmi baj, nem kellett túl sokat várni rájuk. Ezt a főételekről sajnos nem tudom elmondani. A Cézár saláta "fél fogra" elegendő mennyiség volt, a pirított lazac filé gyakorlatilag teljesen nyers volt, melynek reklamálására azt a választ kaptam, hogy a steak már csak ilyen, nyers...... Hát nem vagyok nagy gourmand, de olvasni tudok..... Felajánlotta a bájos felszolgáló hölgy, hogy visszaviszi átsütni, de nem éltem a lehetőséggel. Majd jött a desszert! Barátném fagylaltja áfonya öntet helyett mélyhűtött és még fagyos bogyós gyümölccsel a tetején érkezett. Nem kértük, köszöntük! A számlába mindazonáltal mind a nyers lazacot, mind a fagyit felszámolták, és fizettünk annyit a torkos csütörtöki "torkoskodásért", amennyit egy átlagos hétköznap normál áron tennénk bárhol...."

Flickr (Creative Commons)

Ildikó nem csak egy étteremről, és nem csak az idei akcióról írt nekünk. "Én már megírtam az én történetemet még a torkos csütörtök estéjén, mikor is a barátaimnak szánt kedvesség folytán a III. Humphrey’s étteremben foglaltam asztalt. Az ott történtek miatt (csak az étel volt 50 %)  írtam e-mailt az étteremnek (pedig minden más nagyon rendben volt!)  és azonnal válaszolva felajánlottak egy 5 ezer Ft-os bármikori jóvátételt. Azt gondolom ez  korrekt volt. 
Én viszont a barátaimmal a Portside étteremben voltam (Dohány u.7.) és nagy meglepetésemre 16 órakor teljesen üres volt az étterem. Közlésük szerint már túl voltak az ebédes rohamon, de nekem furcsa volt, hogy senki nem volt – egy ilyen napon!? Mindenesetre mi igen megörültünk, mert így legalább csak velünk foglalkoztak. Koktélt és sört ittunk, ami szintén –ahogy kell- féláras volt. Az étlap a jól bevált régi volt, tehát nem volt csak nekünk, csak most egy „akciós”. Az ételek minősége és a kiszolgálás pedig pazar volt! A kétszemélyes tálat hárman nem bírtuk megenni, és még a „dogibag” is tele lett! Mikor –mivel először jártunk ott- kinyitottuk az ajtót, majdnem visszahőköltünk a pince helyiség láttán, de legyőzve ellenérzésünket bemerészkedtünk és mondhatom, hogy igen kellemes élményekkel távoztunk.
Tavaly viszont a IV. Vígkalmár étteremben nagyon rossz tapasztalatom volt, -amit akkor szintén megírtam a vendéglősnek is, de még csak válaszra sem méltatott! Ott és akkor csak ő volt a „Víg’’, a lábamat se fogom többé oda betenni de még azt is lebeszélem, aki oda akar menni!
Szóval nagyon fontosnak tartom, hogy egy ilyen jó kezdeményezést, mint a „Torkos csütörtök” ne lehessen lejáratni kis stílű, piti vendéglősök ravaszkodásával. És jónak tartanám, ha azokat a vendéglőket, éttermeket akikre sok panasz érkezik, egyszerűen tiltsák ki a részvételből. Így csak azok maradnának, akik átérzik ennek fontosságát és igazi vendéglátók! Hiszen itt pont a lényeg veszik el, ha jól elrontják a kedvem nem hogy oda, de máshova se megyek szívesen!"

 

Flickr (Creative Commons)

Edináék egy munkahelyi társasággal indultak vacsorázni, de ők sem fogják a szívükbe zárni az általuk választott szombathelyi éttermet. "A fenti nappal kapcsolatos kellemetlen élményeimet szeretném megosztani önökkel: Kollégáimmal Szombathelyen, a Kalifornia étteremben foglaltunk asztalt. Döntésünket nagyban befolyásolta a 2 évvel ezelőtt e helyen szerzett kellemes tapasztalat, de most sajnos csalódnunk kellett. Az interneten fent lévő étlap nem egyezett meg a torkos csütörtökön elénk tett étlappal, számos étel hiányzott róla. Amikor ezt szóvá tettük, akkor a pincér az válaszolta, hogy az interneten fent lévő étlap bizonyára már régi és nem élő. Az adagok meglepően kicsire sikerültek, szinte egyetlen férfi sem lakott jól a társaságunkból. 14-en voltunk, de külön-külön fizetni nem lehetett, csak egyben, úgy látszik, megoldhatatlan feladat elé állítottunk a pincért. Egyik kolléganőnk rendezte egyben a számlát és másnap a cégben mindenki neki fizetett a számla alapján. Itt fedeztük fel, hogy 3 salátának és 1 sörnek sajnos nincsen gazdája, tehát ennyivel becsaptak bennünket. Az már csak hab a tortán, hogy 2 óra elteltével közölték az étteremben, hogy talán mennünk kellene, mert jön a következő turnus…. Az asztalt már 1 hónappal előre lefoglaltuk, kollégám többször is beszélt időközben az étteremmel az időpont és létszám pontosítása végett, de soha nem említették, hogy 8 óráig szólna  az asztalfoglalás. Azt hiszem, hogy minden kollégám nevében beszélek, amikor azt mondom, hogy sajnos ebben az évben csalódtunk és ezt az éttermet torkos csütörtökön kívül is messzire el fogjuk kerülni."

Weisz nevű olvasónk is csalódottan mesélt a Torkos csütörtöki élményeiről: "Családunk, vagyis 5 fő részt vett a Budapest III. kerület, Fő téri Új Sipos nevű vendéglő Torkos Csütörtök című nagy semmijén. Az étterem hatalmas, pincér vagy nyolc, vendég csak mi. Az egész étterem üres. Rendelés után kb. 20 perc, mire kihozták az ételeket. Borzalmas volt. Volt aki roston sült pulykát kért kecskesajttal, de még azt is elrontották. Hideg volt, a köret is mellé, ami párolt zöldség volt, szerintünk csak kiborították a mélyhűtött zacskóból. A többi étel is hasonló minőségű. Szóltunk a pincérnek, aki azt mondta, ő csak mára kisegítő. Volt, akinek a hasa fájt este a vacsorától, szóval nekünk ennyi volt a torkosság, mindez 15 ezer forintért. Oda többet mi nem megyünk soha, és mindenkinek elmondjuk, hogy nagy ívben kerülje el a vandéglőt. Barátaink hasonlóan jártak a Váci utca egyik híres vendéglőjében, nekik még azt is fel akarták számolni, amit nem is kértek".

Végezetül jöjjön Zoltán története, akinek rá kellett döbbenie, hogy "a Torkos csütörtöknek csak a neve Torkos Csütörtök, és az már nem az 50%-os engedményről szól...". "Családommal most próbáltuk ki elsőnek a torkos csütörtököt a szegedi BAJOR SÖRÖZÖ ÉS ÉTTEREM-ben. A bejáratnál ki volt rakva a  torkos csütörtökre jelző tábla , bár megjegyzem én utólag az interneten erről az étteremről nem találtam meg az ide vonatkozó akciót. Bár lehet , hogy az én figyelmetlenségem is volt. Még januárban foglaltattunk asztalt este  20 órára de technikai okok miatt nem tudtunk elmenni. Így úgy döntöttünk a párommal ha már lefoglaltattuk az asztalt ,ő elmegy a vacsiért és elhozza (bármit is válasszon). El is ment , becsomagolták és fizetéskor érte a hideg zuhany ,hogy teljes árat kértek tőle az ételért.  Kérte , hogy indokolják meg miért van ez ? A válasz pedig erre az volt: A TORKOS CSÜTÖRTÖKNEK CSAK A NEVE TORKOS CSÜTÖRTÖK MÁR NEM AZ 50%-OS ENGEDMÉNYRŐL SZÓL! Én ilyenkor szégyellem hogy szegedi vagyok ."

A fenti történetek ellenére is reméljük, hogy azok voltak többségben, akik jól érezték magukat a Torkos Csütörtökön, nem próbálták átvágni őket, és megfelelő minőségű és menniységű ételt szolgáltak fel számukra. Szeretnénk, ha a leírt történetek nem tántorítanának el senkit a következő hasonló akciótól, ugyanakkor azt is reméljük, hogy a szervezők a jövőben jobban odafigyelnek arra, hogy ez a nap ne a nagyüzemi étkeztetésről szóljon, hanem visszanyerje eredeti célját, és "visszaszoktassa" az utca emberét is a vendéglőkbe.

-KM, USZ-



Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.