Kerozin helyett gázzal hajtják az Airbus A380-ast
Az első repülésre egy hosszabb tesztprogram részeként került sor a múlt...
Az első repülésre egy hosszabb tesztprogram részeként került sor a múlt héten, amikor a superjumbo a nagy-britanniai Filtonból repült az Airbus franciaországi bázisára, Toulouse-ba, ahol a GTL-t, ami tulajdonképpen gázból átalakított cseppfolyós üzemanyag próbálták ki.
A múlt heti háromórás repülés az első fázisa volt annak a programnak, amelynek során igyekeznek megtalálni a legolcsóbb, leghatékonyabb, ráadásul a környezetvédelmi szempontoknak messzemenően megfelelő repülőgép-üzemanyagot. A GTL akár a közeljövőben is alkalmas lehet arra, hogy - ha nem is széleskörűen - de bizonyos helyeken felváltsa a hagyományos kerozint.
A GTL előnye, hogy ugyanaz a repülőgép kevesebbet éget el belőle, mint a hagyományos üzemanyagból, ráadásul alig tartalmaz ként.
A tesztek végső célja, hogy egy olyan második generációs bio-üzemanyagot fejlesszenek ki, amely ma még nem állhat rendelkezésre kereskedelmi mennyiségben, egyrészt az előállítás nehézségei, másrészt a magas költségek miatt.
Az újfajta üzemanyag a környezetvédelmi hatásokon túl várhatóan az idegenforgalomra is kifejti majd hatását, de csak akkor, ha az életképes, és hatékony hajtóanyagot nagy mennyiségben viszonylag olcsón tudják majd előállítani. Szakértők szerint az újfajta repülőbenzinek végső soron a repülőjegy-árak csökkenését is eredményezhetik.
(Turizmus Panoráma)