2005. július. 05. 14:04 hvg.hu Utolsó frissítés: 2005. július. 05. 15:56 Média

A Jóban-rosszban már előzi a Fókuszt

A TV2 napi sorozata a konkurencia magazinműsoránál egyre jobb eredményeket hoz, de sem ez, sem Győzike hiánya nem ingatta meg az elmúlt héten az RTL Klub vezető pozícióját. A versenyt nyáron amúgy is a mozifilmek vívják. Az alábbiakban AGB Hungary által az év 26. hetében mért nézettségi adatokat olvashatják.

A múlt hétre már saját gyártású produkciókban egyre gyérebbé váló nyári televíziós mezőnyt nézettségben valósággal legázolta Fábry Sándor. Rajta kívül elsősorban a hollywoodi A, B és C mozik futottak, bár Columbo felügyelő beköszönése is hatásosnak bizonyult szerdán, s a Jóban-rosszban is rendre felülmúlja a konkurencia bulvármagazinját – legalábbis ez derül ki az AGB Hungary által az elmúlt héten rögzített nézettségi adatokból.

A hétfői napon meglepően sokan szerették az Inferno című Van Damme-akciómozit, hiszen a nap legnézettebb műsorszámaként 1,5 millió nézőt gyűjtött magának, köztük 832 ezer 18-49-est. Vele egyidőben a Rád vagyok kattanva című tinivígjáték a TV2-nek 1,04 millió nézőt hozott, 544 ezren tartoztak közülük a 18-49-es fiatalabb keresőképes korosztályba. Az Aktívra azonban többen voltak kíváncsiak, mint az RTL-en vele egyidőben futó Egy rém rendes család hétfői epizódjára. Éjjel Liptay Claudia showműsora 565 ezer nézőt érdekelt, kevesebbet, mint az RTL Klub rémfilmjét, a Szörnyeteg a mélyből-t. Az MTV ismét a Kékfénnyel villantott, 932 ezren látták az este nyolc után kezdődő egyórás bűnügyi magazint. A Futballistafeleségek című új sorozat egy órával később kis híján 600 ezer nézőt hozott a köztévének.

A hét második napján az RTL-es Barátok közt-nél is nézettebbnek bizonyult az azonos csatornán vetített Négylábú mentőangyal című kalandfilm, ezt ugyanis 1,6 millióan látták a teljes magyar lakosságból (683 ezren a 18-49-esek közül). A TV2 legnézettebb napi műsora az Irigy Hónaljmirigy-show volt, ezt 1,18 millióan látták (kevesebben tehát, mint a Berényi család keddi kalandját). Az MTV a megszokott Önök kérték című kívánságműsor mellett egy Gálvölgyi-show epizódot sugárzott este, amely 928 ezer nézőt hozott a köztévének. Bár ez több, mint a TV2-n leadott Hirtelen halál című akciófilm össznézőszáma, utóbbit nagyobb arányban követték a fiatal 18-49-esek, mint a showműsort. A szerdát egyértelműen Columbo vitte el. A felügyelő nyomozása minden más programnál több nézőt kötött le aznap, egészen pontosan 1,49 milliót, ráadásul a 18-49-esek között begyűjtött 653 ezres nézőszám is a legmagasabb a napi műsorok között. Az MTV-nél kiemelkedő nézettséget csak az esti Híradó tudott hozni, összesen 731 ezren látták.

Fábry nézettsége, amint szájára veszi Anikót (Oldaltörés)

Az elmúlt hét negyedik napján Fábry Sándor nem akadt legyőzőre, az Esti Showder poénjai a teljes lakosság körében 1,8 millió embert fogtak meg, ami a hét legjobb eredménye. A kereskedelmi szempontból jobban szem előtt lévő, 18-49 év közötti korcsoportból 838 ezren figyelték izgatottan, amint a showman „szájára veszi” a Való Világ második sorozatából ismert Molnár Anikót. Az Aktív nézettségben ismét megverte Al Bundyt és imádnivaló családját, a Jóban-rosszban pedig az év közben jobban teljesítő Fókuszt nyomta le (a héten egyébként összesen négy alkalommal is). A köztévé ismét a Híradóval érte el a legtöbbet: 738 ezren látták. Pénteken a Barátok közt érte el a legmagasabb nézettséget, szám szerint 1,37 millióan látták, igaz ugyan, hogy a hirdetők az Aktív eredményére figyelhettek oda jobban, a magazin ugyanis 521 ezer 18-49 év közötti nézőjével ebben a korosztályban a pénteki nap legnézettebbje volt. A hét vége felé hagyományosan jobban teljesítő TV2-nek a pénteki filmválasztása is jobban sikerült, hiszen az Egy kis kiruccanás című francia produkciót többen (1,17 millióan) látták, mint a konkurens kereskedelmi csatornán vetített A cserecsapatot (886 ezer néző). A köztelevíziónak – kell-e mondani – ismét a Híradó volt a legnézettebb műsorszáma, 760 ezer nézőt gyűjtött az egyébként erős, este fél nyolcas kereskedelmi mezőnyben.

A szombati filmválasztás már az RTL Klubnak jött be jobban, az amerikai függetlenség napjához közeledve ugyanis A Függetlenség napja című Roland Emmerich-katasztrófafilmre 1,7 millióan „váltottak jegyet”, s a 18-49-esek között is ez volt a legnépszerűbb (863 ezer fiatal nézővel). Mindez némi vigasztalást nyújthat a csatornának, hiszen este 10 után kezdődő boksz közvetítésük Erdei Zsolt sajnálatos kiszállása miatt csaknem érdektelenségbe fulladt (691 ezer néző). És méginkább abba fulladt a TV2-n vetített Robotzsaru 5. (657 ezer néző). A köztévé a Híradó mellett (890 ezer néző) a Lottósorsolással és a Luxor számsorsolással vétette észre magát, a csatorna által közvetített Live8 nevű, egész világot átszövő koncertesemény 20 óra 15 perc és 23 óra közötti szakaszát pedig 452 ezren látták. Vasárnap este az RTL Klubon vetített Nekem 8 című Martin Lawrence-Tim Robbins vígjáték komoly küzdelem árán csaknem kétszázezer nézővel múlta felül a Spielberg rendezte Jurassic Park 3-at (utóbbi 1,44 millió nézőnél állt meg). A 18-49-esek között ez a két produkció volt vasárnap a legnépszerűbb, s érdekesség, hogy ebben a korcsoportban felzárkózott mögéjük a későbbi időpontban a TV2-n vetített, s a teljes lakosság körében hátrébb szorult Bumeráng című Eddie Murphy-mozi is. A Napló inkább a teljes lakosság között volt népszerűbb, 1,56 millió nézőjével vasárnap második lett ebben a kategóriában. A kora délutáni időpont dacára sokan, 1,1 millióan látták a Forma-1 Francia Nagydíját. Az MTV-n vasárnap a Party-túra vitte a prímet, 694 ezren látták a műsort, az ismétléseket sugárzó Friderikusz – A szólás szabadsága pedig 430 ezer nézőt hozott.

Az év 26. hetében a csatornák egy-egy műsorpercére eső átlagos nézettséget vizsgálva kiderül, hogy az RTL Klub a legnépszerűbb a teljes lakosság és a 18-49 éves felnőttek körében is (az emberek 27,6 illetve 30,7 százaléka választotta, szemben a TV2 25,2; 26,8 százalékával, az M1 13,8; 9,2 százalékával és a Viasat3 3,5; 4,2 százalékával). A kizárólag főműsoridős nézettséget vizsgálva az RTL Klub szintén mindkét korcsoportban vezető: a teljes lakosság 33,4 százaléka, a 18-49-esek 37,7 százaléka választja esténként a csatornát, míg a TV2-t 27,2; 28,9 százalékuk, az M1-et 13,5; 8,4 százalékuk, a Viasat3-at pedig 3,3; 4,2 százalékuk.

Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.