A Jóban-rosszban már előzi a Fókuszt
A TV2 napi sorozata a konkurencia magazinműsoránál egyre jobb eredményeket hoz, de sem ez, sem Győzike hiánya nem ingatta meg az elmúlt héten az RTL Klub vezető pozícióját. A versenyt nyáron amúgy is a mozifilmek vívják. Az alábbiakban AGB Hungary által az év 26. hetében mért nézettségi adatokat olvashatják.
A múlt hétre már saját gyártású produkciókban egyre gyérebbé váló nyári televíziós mezőnyt nézettségben valósággal legázolta Fábry Sándor. Rajta kívül elsősorban a hollywoodi A, B és C mozik futottak, bár Columbo felügyelő beköszönése is hatásosnak bizonyult szerdán, s a Jóban-rosszban is rendre felülmúlja a konkurencia bulvármagazinját – legalábbis ez derül ki az AGB Hungary által az elmúlt héten rögzített nézettségi adatokból.
A hétfői napon meglepően sokan szerették az Inferno című Van Damme-akciómozit, hiszen a nap legnézettebb műsorszámaként 1,5 millió nézőt gyűjtött magának, köztük 832 ezer 18-49-est. Vele egyidőben a Rád vagyok kattanva című tinivígjáték a TV2-nek 1,04 millió nézőt hozott, 544 ezren tartoztak közülük a 18-49-es fiatalabb keresőképes korosztályba. Az Aktívra azonban többen voltak kíváncsiak, mint az RTL-en vele egyidőben futó Egy rém rendes család hétfői epizódjára. Éjjel Liptay Claudia showműsora 565 ezer nézőt érdekelt, kevesebbet, mint az RTL Klub rémfilmjét, a Szörnyeteg a mélyből-t. Az MTV ismét a Kékfénnyel villantott, 932 ezren látták az este nyolc után kezdődő egyórás bűnügyi magazint. A Futballistafeleségek című új sorozat egy órával később kis híján 600 ezer nézőt hozott a köztévének.
A hét második napján az RTL-es Barátok közt-nél is nézettebbnek bizonyult az azonos csatornán vetített Négylábú mentőangyal című kalandfilm, ezt ugyanis 1,6 millióan látták a teljes magyar lakosságból (683 ezren a 18-49-esek közül). A TV2 legnézettebb napi műsora az Irigy Hónaljmirigy-show volt, ezt 1,18 millióan látták (kevesebben tehát, mint a Berényi család keddi kalandját). Az MTV a megszokott Önök kérték című kívánságműsor mellett egy Gálvölgyi-show epizódot sugárzott este, amely 928 ezer nézőt hozott a köztévének. Bár ez több, mint a TV2-n leadott Hirtelen halál című akciófilm össznézőszáma, utóbbit nagyobb arányban követték a fiatal 18-49-esek, mint a showműsort. A szerdát egyértelműen Columbo vitte el. A felügyelő nyomozása minden más programnál több nézőt kötött le aznap, egészen pontosan 1,49 milliót, ráadásul a 18-49-esek között begyűjtött 653 ezres nézőszám is a legmagasabb a napi műsorok között. Az MTV-nél kiemelkedő nézettséget csak az esti Híradó tudott hozni, összesen 731 ezren látták.
A szombati filmválasztás már az RTL Klubnak jött be jobban, az amerikai függetlenség napjához közeledve ugyanis A Függetlenség napja című Roland Emmerich-katasztrófafilmre 1,7 millióan „váltottak jegyet”, s a 18-49-esek között is ez volt a legnépszerűbb (863 ezer fiatal nézővel). Mindez némi vigasztalást nyújthat a csatornának, hiszen este 10 után kezdődő boksz közvetítésük Erdei Zsolt sajnálatos kiszállása miatt csaknem érdektelenségbe fulladt (691 ezer néző). És méginkább abba fulladt a TV2-n vetített Robotzsaru 5. (657 ezer néző). A köztévé a Híradó mellett (890 ezer néző) a Lottósorsolással és a Luxor számsorsolással vétette észre magát, a csatorna által közvetített Live8 nevű, egész világot átszövő koncertesemény 20 óra 15 perc és 23 óra közötti szakaszát pedig 452 ezren látták. Vasárnap este az RTL Klubon vetített Nekem 8 című Martin Lawrence-Tim Robbins vígjáték komoly küzdelem árán csaknem kétszázezer nézővel múlta felül a Spielberg rendezte Jurassic Park 3-at (utóbbi 1,44 millió nézőnél állt meg). A 18-49-esek között ez a két produkció volt vasárnap a legnépszerűbb, s érdekesség, hogy ebben a korcsoportban felzárkózott mögéjük a későbbi időpontban a TV2-n vetített, s a teljes lakosság körében hátrébb szorult Bumeráng című Eddie Murphy-mozi is. A Napló inkább a teljes lakosság között volt népszerűbb, 1,56 millió nézőjével vasárnap második lett ebben a kategóriában. A kora délutáni időpont dacára sokan, 1,1 millióan látták a Forma-1 Francia Nagydíját. Az MTV-n vasárnap a Party-túra vitte a prímet, 694 ezren látták a műsort, az ismétléseket sugárzó Friderikusz – A szólás szabadsága pedig 430 ezer nézőt hozott.
Az év 26. hetében a csatornák egy-egy műsorpercére eső átlagos nézettséget vizsgálva kiderül, hogy az RTL Klub a legnépszerűbb a teljes lakosság és a 18-49 éves felnőttek körében is (az emberek 27,6 illetve 30,7 százaléka választotta, szemben a TV2 25,2; 26,8 százalékával, az M1 13,8; 9,2 százalékával és a Viasat3 3,5; 4,2 százalékával). A kizárólag főműsoridős nézettséget vizsgálva az RTL Klub szintén mindkét korcsoportban vezető: a teljes lakosság 33,4 százaléka, a 18-49-esek 37,7 százaléka választja esténként a csatornát, míg a TV2-t 27,2; 28,9 százalékuk, az M1-et 13,5; 8,4 százalékuk, a Viasat3-at pedig 3,3; 4,2 százalékuk.