A franciák is, Mirigyék is kiütötték a fociválogatottat
Sikeresen taktikázott múlt héten a TV2, az általában vasárnaponként sugárzott Irigy Hónaljmirigy-showt ugyanis szerda este vetették be az RTL Klub meccsközvetítése ellen. A szórakoztató műsor meg is verte a franciáktól kikapó magyar futballválogatott mérkőzésének közvetítését. Az év 22. hetének nézettségi adatait olvashatják.
Az AGB Hungary elmúlt héten mért nézettségi adatai alapján a televíziók közti erőviszonyok nem nagyon változtak ugyan, de a hétből három napon a TV2 egy-egy műsora volt a legnézettebb, péntek esti vetélkedője pedig a teljes lakosság körében megelőzte a piacvezető csatorna Barátok közt-jének epizódját.
Mondja el véleményét! |
Vajon mi az oka, hogy Gáspár Győző és családja hetek óta nézettségi csúcsokat dönt? Kattintson a hvg.hu Fórumára, s mondja el véleményét! |
Jó húzásnak bizonyult az Irigy Hónaljmirigy-show váratlan átpakolása vasárnapról keddre, a TV2 egyik legnépszerűbb műsorát ugyanis többen nézték (1,46 millióan), mint a magyar válogatott franciák elleni vereségét közvetítő RTL-es élő kapcsolást (amelyet 1,12 millióan), bár utóbbi második félideje már jobban szerepelt, mint a vele egyidőben a konkurens adón kezdődő Shaft című bűnügyi film. A köztelevízió az Önök kérték-kel és Cserházi Zsuzsa-emlékműsorral vétette észre magát, a kívánságműsort 909 ezren látták, míg Boldogság, gyere haza címen sugárzott koncertfelvételt 793 ezren. Szerdán a Barátok közt mellett a TV2-n futó Columbo emelkedett ki nézettségével, Berényiéket 1,69 millió, a ballonkabátos nyomozót 1,68 millió néző látta. Kicsit később a TV2-n leadott A nagy alakítás című „extrém átalakító-show” bizonyult sikeresebbnek az RTL-es XXI. századdal szemben, igaz, csak a teljes lakosság körében (a 18-49-esek között 50 ezerrel több híve volt az RTL Klub magazinjának).
Csütörtökön újfent egymásnak esett Fábry Sándor és Bochkor Gábor, de meglepetés nem történt, az Esti Showder még mindig több embert (1,57 milliót) érdekel, mint a Csaó, Darwin! (1,06 milliót), késő este pedig az derült ki újra, hogy a bulvárműfajjal önmagában nem lehet csatát nyerni: az RTL Klub közéleti riportműsora, a Házon kívül 763 ezer nézőt vonzott, szemben a TV2 Bennfentes című sztármagazinjának 528 ezrével. Pénteken az Áll az alku nagy eredményt könyvelhetett el, nézettségben felülmúlta ugyanis a legnézettebb pénteki műsor helyét gyakorlatilag kibérlő Barátok közt-öt. Gundel Takács Gábor TV2-s vetélkedőjét a teljes lakosságból 1,51 millióan, az RTL Klub sorozatát 1,45 millióan nézték. Az is igaz, hogy a fiatalabb keresőképesek között még mindig a Barátok közt volt a nyerő. És az is, hogy Lagzi Lajcsi még a legtrendibb szemüvegjében és Demcsák Zsuzsával az oldalán is csak 489 ezer - túlnyomórészt idősebb - embert érdekelt.
Szombaton a TV2 ismét látta némi hasznát a magyar futballt övező viszonylagos érdektelenségnek, az esti főműsoridőben vetített Vadiúj vadnyugat (eredeti címén Wild Wild West) című Will Smith-Salma Hayek westernkomédia 1,39 millió nézőjével nagyobbat szólt, mint az Izland válogatottja ellen – ezúttal sikerrel – focizó magyar nemzeti válogatott (1,2 millió néző). Az MTV legsikeresebb szombati műsora a lottósorsolás volt, ezt 895 ezren követték izgatottan. Vasárnap a Napló is az utóbbi hetekben megszokottnál jobban szerepelt a többi műsorhoz képest, a nap legnézettebb programjaként ugyanis 1,51 millió embert ültetett le a fotelekbe, sőt, a Sváby magazinját megelőző Tények, illetve az utána következő Tűzparancs című akciófilmet is többen látták, mint a vetélytárs csatornákon futó műsorokat. A filmmel egyidőben futó Ötödik elem című Luc Besson-mozi volt az RTL Klub legnézettebb programja, 1,33 millió embert érdekelt. Az MTV listavezető vasárnapi műsorára, Az esős vasárnap című filmre 923 ezer néző volt kíváncsi, míg a Sólyom Lászlóval és Mortimerrel jelentkező A szólás szabadsága 854 ezres nézőszámot produkált.
Az év 22. hetében a csatornák egy-egy műsorpercére eső átlagos nézettséget vizsgálva kiderül, hogy az RTL Klub a legnépszerűbb a teljes lakosság és a 18-49 éves felnőttek körében is (az emberek 28,6 illetve 31 százaléka választja, szemben a TV2 27,4; 28,7 százalékával, az M1 12,5; 7,6 százalékával és a Viasat3 3,5; 4,2 százalékával). A kizárólag főműsoridős nézettséget vizsgálva az RTL Klub szintén mindkét korcsoportban vezető: a teljes lakosság 32,6 százaléka, a 18-49-esek 36,1 százaléka választja esténként a csatornát, míg a TV2-t 29,4; 31,3 százalékuk, az M1-et 13,9; 7,9 százalékuk, a Viasat3-at pedig 2,9; 3,6 százalékuk.