2005. május. 09. 18:59 hvg.hu Utolsó frissítés: 2005. május. 09. 23:41 Média

Mérsékeltebben szerepelt A rettegés foka

Az RTL Klub mögött az elmúlt hét nézettségi versenyében ismét lemaradtak vetélytársai, de a csatorna sem lehet maradéktalanul elégedett: két hete indult A rettegés foka című extrém vetélkedő az előző adáshoz képest több mint háromszáz ezer nézőt veszített. Az AGB Hungary által az év 18. hetében mért nézettségi statisztikákat olvashatják.

Egy hete még úgy tűnt, a TV2-nek sikerült befognia piacvezető vetélytársát, hiszen a teljes népesség körében csupán 1,2 százalékkal alacsonyabb volt csupán egy percre eső nézettsége, mint az RTL Klubé. Az elmúlt hét adatai alapján azonban utóbbi ismét elhúzott.

Előző hét hétfőjén Győzike visszafoglalta ideiglenesen átengedett trónját; a nevével fémjelzett reality műsor ismét az egész hét legtekintélyesebb nézőszámát érte el (2,03 millió ember a teljes lakosságból, s 964 ezer a 18-49 év közötti, a hirdetők által jobban szem előtt tartott korcsoportból). A kezdeti kíváncsiság elmúltával az első adásnál gyengébben szerepelt azonban A rettegés foka. Az RTL Klub kissé extrém vetélkedőjének debütáló adása még 1,54 millió embert érdekelt, a másodikra azonban csupán 1,13 millióan voltak kíváncsiak. A Győzikével azonos időpontban a TV2-n sugárzott Banánhéj, avagy túlélni Bagi-Nacsát ennél is kevesebb, 1,01 millió embert érdekelt, míg az ezt követően leadott Szulák Andrea-show-ra 948 ezren kapcsoltak a teljes lakosságból. A keddi napon az RTL Barátok közt-Vészhelyzet-Legyen Ön is milliomos!-Fókusz négyes fogata elhúzott a mezőnytől. A Vágó István féle vetélkedő idejében a konkurens TV2-n sugárzott Aktív 1,14 millió érdeklődőt vonzott, az MTV Önök kérték című kívánságműsorát pedig 967 ezer ember látta, a köztelevízió második legnépszerűbb heti műsorává téve ezt (ennél többen csak A tizedes, meg a többiek című filmet látták vasárnap).

Szerdán Berényiék és Vágó István mellett a TV2-n nyomozó Peter Falkra voltak legtöbben kíváncsiak, a Columbót a teljes lakosság 16,5 százaléka, 1,55 millió ember látta (közülük 655 ezren a 18-49-esek közül kerültek ki), az őt követő A nagy alakításra pedig 810 ezren (nagyobbik hányaduk, 450 ezer a fiatalabb keresőképesek közül került ki). A TV2 átváltoztató műsorával szemben indított RTL-es XXI. századot 561 ezer magyar néző követte. A mára szokásossá váló csütörtöki Csaó, Darwin!-Esti Showder megméretés végén újra Fárby Sándor örülhetett, 1,52 millió nézője ugyanis csaknem hétszázezerrel több, mint a Bochkor Gábor  vezette vetélkedőé. Az éjszakai magazinpárbaj is az RTL Klub sikerét hozta: a Házon kívül című politikai-közéleti műsor 660 ezer nézőt hozott éjjel 11-től, míg a negyedórával később kezdődő Bennfentes című sztármagazinban 341 ezren látták, amint Osvárt Andrea színésznő az esetlegesen bekövetkező házasságáról beszél.

A megszokott forgatókönyv szerint zajlott a péntek esti műsorfolyam: a Barátok közt mindent vitt (1,72 millió néző a teljes lakosságból), azt követően azonban az RTL Klub nézői el-, avagy kikapcsolták készülékeiket, minekutána Hajós András hamarosan megszűnő Benne leszek a tévében című amatőr tehetségkutatóját már csak 1,18 millióan tartották elég érdekesnek. A TV2-n mindeközben futó Áll az alku című vetélkedőt utóbbinál többen, 1,54 millióan látták. A szombati nap talányát az kínálta, hogy miként szerepel a TV2 az egy héttel korábban befejeződött Megasztár nélkül. Nos, a nap legnézettebb műsora az RTL Klubon vetített Új csapás című bunyós film volt, 1,63 millióan töltötték a szombat estét megtekintésével, míg a vele azonos időben sugárzott TV2 Ringre 1,25 millióan voltak kíváncsiak. Vasárnap a teljes lakossá körében a legnézettebb műsor a TV2 magazinja, a Napló volt, hiszen 1,91 millióan kapcsoltak rá. A fiatalabb, 18-49-esek nézőkért folytatott küzdelemben azonban már csak a harmadik helyre futotta a Sváby András vezette műsornak; az első két helyért két akciófilm, a TV2-n adott Tomb Raider és az RTL Klubon vetített  Wasabi párbajozott. A Luc Besson rendezte Wasabit 949 ezer keresőképes fiatal látta, a Tomb Raidert 818 ezer nézte. A Heti hetes vasárnap estére költöztetésével az RTL Klub feladta a leckét az MTV A szólás szabadsága című közéleti műsorának. Az elmúlt vasárnap előbbit 1,27 millióan, utóbbit 861 ezren nézték este háromnegyed tíztől. Az MTV egész héten legnézettebb műsorát, a 1,18 millió nézőt gyűjtő A tizedes meg a többieket is ezen a  napon vetítette.

Az év 18. hetében az RTL Klub némileg újra elhúzott vetélytársaitól. A csatornák egy-egy műsorpercére eső átlagos nézettséget vizsgálva kiderül, hogy a csatorna népszerűbb a teljes lakosság és a 18-49 évesek körében is (az emberek 29,4 illetve 30,4 százaléka választja, szemben a TV2 26,4; 28,2 százalékával, az M1 13,6; 8,6 százalékával és a Viasat3 4,0; 5,2 százalékával). A kizárólag főműsoridős nézettséget vizsgálva az RTL Klub szintén mindkét korcsoportban vezető: a teljes lakosság 34,3 százaléka, a 18-49-esek 36,8 százaléka választja esténként a csatornát, míg a TV2-t 27,7; 29,5 százalékuk, az M1-et 14,1; 8,3 százalékuk, a Viasat3-at pedig 3,8; 5,2 százalékuk.

Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.