2005. május. 03. 16:14 hvg.hu Utolsó frissítés: 2005. május. 03. 16:15 Média

Brinkmann professzor megszorongatta Győzikét

A Klinika című német kórházsorozat újraélesztésével próbálta megszorongatni a Gáspár Győző főszereplésével készülő realityt a TV2, amelynek nézettsége az elmúlt héten megközelítette a piacvezető RTL Klubét, a szombati Megasztár-döntőt ráadásul többen látták, mint az összes többi televízióműsort együttvéve. Az alábbiakban az AGB Hungary által az év 17. hetében mért nézettségi adatokról tájékozódhatnak.

A két kereskedelmi csatorna kicsit sűrűbbé tette a hétfő estét azzal, hogy egyikük a Rettegés foka című extrém vetélkedőt, másikuk pedig a Klinika című klasszikus német kórházsorozat filmváltozatát tették adásba az utóbbi hónapokban Győzike által uralt hétfő esti műsorsávba. A Klinika – Húsz év múlva című film jól szerepelt, hiszen 1,82 millió nézője alig ötvenezerrel maradt el a Győzike című realityétől. A Rettegés foka 1,54 millió nézőt gyűjtött, a 18-49 év közötti, kereskedelmi szempontból fontos korcsoportban azonban lehagyta a Klinikát, 839 ezer fiatal nézte, szemben a német film 736 ezer nézőjével. A hétfői nap legnézettebb műsora azonban így is a Barátok közt volt 2,03 millió nézőjével, s az RTL Klub napi sorozata ugyanígy nem akadt legyőzőre kedden sem (2,04 millió néző).

Csütörtökön Gálvölgyi János showműsora mérte össze magát a TV2-n vetített A méret a lényeg 2. című vígjátékkal, s a magyar színész azonban sokkal jobban szerepelt: 1,87 millió nézőjével szemben a film csupán 994 ezer embert érdekelt. Utóbbival egyidőben sugározták a Kész átverés show-t is, amely a teljes lakosság körében alulmaradt (989 ezer néző), a 18-49-es fiatalabb nézők közül azonban többet érdekelt (537 ezer a német film 506 ezrével szemben). A köztelevízió a mátrakeresztesi áradás miatt szervezett adománygyűjtő műsorral jelentkezett csütörtök este, a Friderikusz Sándor vezette adásra 615 ezren kapcsoltak.

Pénteken a Benne leszek a tévében ismét alulmaradt a TV2-n futó Áll az alkuval szemben (az 1,25 millió érdeklődőt vonzó produkció egyébként lekerül az RTL Klub műsoráról), ám a Gundel Takács Gábor vezette vetélkedőnél a Barátok közt jobban érdekelte az embereket. Lagzi Lajcsi legújabb zenés-táncos produkciója egyelőre nem igazán találta meg táborát: az MTV-n vetített Péntek Esti Sztárt 457 ezren látták, ám közülük csak 102 ezren tartoztak a 18-49 éves korosztályba.

Szombaton a fél ország a Megasztárt nézte, pontosabban több mint a fele: a négyórás döntőt kétmillióan látták, ami az éppen tévé előtt ülők 51,8 százalékát jelentette. A vele szemben az RTL Klubon vetített Csillagok Háborúja – Baljós árnyak csupán 934 ezer magyar embert érdekelt. (A TV2 tehetségkutatója a 18-49 évesek összevetésében is jobban szerepelt, a nézők közül 929 ezer került ki a fiatalabb keresőképes korosztályból.)

A vasárnap este újdonsága a Heti hetes felbukkanása volt, a közéleti kabaré szinte megfojtotta A szólás szabadságát – míg a hét humoristát 1,29 millióan látták az RTL Klubon, Friderikusz Sándor műsorát csupán 689 ezren követték. A nap legnézettebb műsora a Névshowr volt (1,57 millióan látták), amit a Napló (1,53 millió), s az RTL-en vetített Kardhal című akciófilm követett (1,33 millió). A 18-49-esek között más a sorrend, a reklámozók szempontjából relevánsabb nézők a Kardhalat, a Heti hetest, s a Bölcsek kövére című amerikai film TV2-n leadott második részét választották legnagyobb számban.

Az év 17. hete jól sikerült a TV2 számára, hiszen megközelítette a piacvezető RTL Klub nézettségi mutatóit. A csatornák egy-egy műsorpercére eső átlagos nézettséget vizsgálva kiderül, hogy az RTL Klub még mindig népszerűbb a teljes lakosság és a 18-49 évesek körében is (az emberek 28,7 illetve 30,6 százaléka választja, szemben a TV2 27,5; 28,8 százalékával, az M1 13,8; 8,9 százalékával és a Viasat3 4,0; 5,0 százalékával). A kizárólag főműsoridős nézettséget vizsgálva az RTL Klub szintén mindkét korcsoportban vezető: a teljes lakosság 32,7 százaléka, a 18-49-esek 36,2 százaléka választja esténként a csatornát, míg a TV2-t 29,8; 31,0 százalékuk, az M1-et 14,5; 9,1 százalékuk, a Viasat3-at pedig 3,6; 4,5 százalékuk.

Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.