2005. május. 24. 15:16 MTI/hvg.hu Utolsó frissítés: 2005. május. 25. 13:11 Gazdaság

A Megasztárok sokat hoztak a TV2 konyhájára

A magyar TV2-csoport amerikai számviteli szabályok szerint készített, nem auditált, nettó árbevétele 4,96 milliárd forint volt az első negyedévben, ami az előző év azonos időszakához képest 22 százalékos növekedés - közölte a társaság.

A TV2 kereskedelmi televíziót működtető MTM-SBS Rt. tulajdonosa, az SBS Broadcasting bevételeinek több, mint 11 százalékát adja a magyar TV2-csoport, amely magába foglalja a TV2 kereskedelmi televíziót, a produkciós Interaktív Kft-t és közvetve a telekommunikációs szolgáltatásokat nyújtó Telefor Kft-t.

A közlemény szerint a csoport az első negyedévben annak ellenére növelni tudta bevételeit, hogy ebben az időszakban is csökkent a napi fogyasztási cikkek szektorának hirdetési kedve. A csoport árbevételének meghatározó hányada továbbra is a TV2 reklámszpot bevételeiből származik, azonban egyre nagyobb arányt képviselnek a szponzorációból származó bevételek is.

A hirdetési kedv visszaesése ugyan nem jelent drámai fordulatot a tévés piacon, számos jel utal azonban arra, hogy a hirdetők olyan alternatív megoldásokat keresnek, amelynek segítségével kiléphetnek a reklámzajból. Ebben nagy segítséget jelent a TV2 integrált marketing-kommunikációs megoldásokat előtérbe helyező értékesítési rendszere, amely a hagyományos reklámszpotok mellett a szponzoráció, a new médiás alkalmazások, a promóciók és a merchandising nyújtotta lehetőségekkel egyaránt él.

Ilyen volt például a Megasztár vetélkedő második szériája, amely összességében 1,2 milliárd forint bevételt hozott a csatornának, ám ennek csak 67 százaléka származott a szpotbevételekből, a többit már az alternatív üzletágak tették ki.

Az SBS Broadcasting nem auditált, amerikai számviteli szabályok szerinti nettó árbevétele az előző év azonos időszakához képest 24 százalékkal, 175 millió euróra nőtt. Az SBS Broadcasting nyolc országban 16 televíziós csatornát, 21 prémium fizetős csatornát és 101 rádióállomást üzemeltet, és műsoraival mintegy 100 millió embert ér el.

Az SBS újonnan indított televíziói (VoiceTV, VijfTV, Irisz TV) valamint a felvásárlásai (CMore, Prima TV és románai rádióállomások) miatt még közel 3,09 millió euró vesztséget könyvelt el, ez azonban csaknem 21 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Hamvay Péter 2024. november. 28. 15:20

Magyar Péter a politikai sárm iskolapéldája – interjú Sonnevend Júlia amerikai-magyar médiaszociológussal

A sárm, amivel korunk politikusainak egy része él, azt sugallja, hogy „olyan vagyok, mint te, úgy gondolkodom, úgy élek, mint te<strong>”</strong>, még akkor is, ha ez nincs is így – mondja Sonnevend Júlia. Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.