2005. május. 24. 20:07 hvg.hu Utolsó frissítés: 2005. május. 24. 23:48 Média

Megasztárok nélkül kihalt a szombat

Jelentősen megcsappant az elmúlt hét szombatján a kereskedelmi televíziók nézettsége, ezen a napon ugyanis egyetlen műsor produkált egymillió feletti össznézőszámot. Összeállításunkban az AGB Hungary által az év 20. hetében mért nézettségi adatokat olvashatják.

Ugyan már semmi meglepő nincs benne, de Gáspár Győző az elmúlt héten ismét minden tőle telhetőt megtett; a Győzike című családi reality a hétfői nap legnézettebb műsora volt, 1,9 millió nézőjével (akik közül 946 ezer a kereskedelmi szempontból fontosabb, 18-49 év közötti korosztályhoz tartozik) jócskán lehagyta a TV2-n vele egyidőben sugárzott Kölcsöngyerek visszajár című családi vígjátékot. Az ezt követően kezdődő Szulák Andrea-show azonban 1,4 milliós közönségével a konkurencia A rettegés foka című kissé extrém vetélkedőjét utasította maga mögé, bár csak a teljes lakosság, s nem a 18-49 évesek körében. Az MTV hétfő esti műsorblokkjában az Aranyág 2005 adománygyűjtő műsort sugározta, ezt azonban csak 557 ezren nézték.

Kedden a Barátok közt vitte a prímet, 2 millió nézőjével nem volt vetélytársa, a vele egyidőben a konkurens kereskedelmi csatornán adott Multimilliomos vetélkedő csaknem egymillióval kevesebb nézőt érdekelt. Egymillió néző felett járt viszont az MTV Önök kérték című műsora, míg ezt követően a T-akta című riportműsort mindössze 431 ezren látták. Szerdán a TV2 műsorai közül a Columbo emelkedett ki, 1,47 millió nézőjével verte az RTL Klub Kardfog című katasztrófafilmjét (1,18 millió néző). A legnézettebb napi műsor mindemellett ismét a Berényi családról szóló sorozat lett. A kései időpont ellenére 775 ezren látták A nagy alakítást a TV2-n, az RTL-en a XXI. századot pedig csaknem vele egyidőben 488 ezren.

Az izgalmas csütörtöki felhozatalból - akárcsak két hete - újra csak az Esti Showder-Csaó, Darwin! párosítást emelnénk ki, amelyet ismét meggyőzően nyert Fábry Sándor műsora. 1,4 millió nézője majdnem 300 ezerrel volt több, mint Bochkor vetélkedőjének nézőtábora, bár a 18-49-es korosztályon belül kevesebb, mint 90 ezer volt az RTL Klub előnye. Az Eurovíziós dalfesztiválnak már ekkor zajlott egy selejtezője az MTV-n, labdába azonban nem rúghatott; 724 ezren látták a teljes lakosságból. A kései órákban újabb párbajt vívott a két kereskedelmi csatorna viszonylag új műsoraival. A Házon kívül című közéleti magazinnal ismét az RTL Klub nyert több nézőt, mint a TV2 sztármagazinja, a Bennfentes.

Pénteken a Barátok közttel egyidőben kezdődő Áll az alku!-t a félórás napi sorozat még háttérbe szorította, a Berényiék után következő Keresd a nőt! című Ben Stiller-Cameron Diaz vígjátékot azonban már kevesebben nézték, mint a Gundel Takács Gábor vezette vetélkedőt (ezt ugyanis 1,47 millióan látták). Újra csak leszerepelt viszont az MTV Lagzi Lajcsi vezette mulatósa, a Péntek esti sztár, amelyre alig 441 ezren kapcsoltak. Szombaton rejtélyes dolog történt, egyetlen műsorszám volt csupán, amely egymillió feletti nézőszámot produkált. Az RTL Klubon futó IQ – Az ország tesztje című kvízshow 1,59 millió magyar embert érdekelt, közülük 629 ezren tartoztak a vonzó keresőképes korosztályba. Tény ugyanakkor, hogy masszívan küzdött a második helyért a TV2 és az MTV. Előbbi a Bazi nagy buli címet viselő német vígjátékot tűzte műsorára, s könyvelhetett el 948 ezer nézőt, utóbbin pedig a NOX együttes eurovíziós leszereplését láthatta 925 ezer ember. Vasárnapra ismét megteltek a tévékészülékek előtti fotelek, s az Irigy Hónaljmirigy együttes viccelődését 1,57 millióan meg is nézték, többen, mint a percre pontosan ugyanakkor kezdődő Londoni csapás című Jackie Chan filmet az RTL-en (emez 1,45 millió nézőt érdekelt). Az MTV igazán kitűnően szerepelt, hiszen a Bob herceg című magyar operettfilmre 1,23 millióan kapcsoltak, bár az azt követő A szólás szabadsága című Friderikusz Sándor vezette közéleti magazint már kevesebben, 883 ezren követték figyelemmel.

Az év 20. hetében a csatornák egy-egy műsorpercére eső átlagos nézettséget vizsgálva kiderül, hogy az RTL Klub a legnépszerűbb a teljes lakosság és a 18-49 évesek körében is (az emberek 30,4 illetve 31,5 százaléka választja, szemben a TV2 26,8; 28,8 százalékával, az M1 14,1; 9,4 százalékával és a Viasat3 3,3; 4,1 százalékával). A kizárólag főműsoridős nézettséget vizsgálva az RTL Klub szintén mindkét korcsoportban vezető: a teljes lakosság 34,4 százaléka, a 18-49-esek 35,8 százaléka választja esténként a csatornát, míg a TV2-t 27,8; 31,2 százalékuk, az M1-et 15,2; 10,2 százalékuk, a Viasat3-at pedig 2,8; 3,7 százalékuk.

hvg360 Hamvay Péter 2024. november. 28. 15:20

Magyar Péter a politikai sárm iskolapéldája – interjú Sonnevend Júlia amerikai-magyar médiaszociológussal

A sárm, amivel korunk politikusainak egy része él, azt sugallja, hogy „olyan vagyok, mint te, úgy gondolkodom, úgy élek, mint te<strong>”</strong>, még akkor is, ha ez nincs is így – mondja Sonnevend Júlia. Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.